IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Политика
11:22 | 20 септември 2015
Обновен: 07:58 | 4 май 2025

Антоанета Цонева: Електронното гласуване значително ще повиши изборната активност

Всяко премахване на бариери пред вота в чужбина ще увеличава многократно участието на българите зад граница

По материала работи: Пламен Янков
Антоанета Цонева: Електронното гласуване значително ще повиши изборната активност

Превесът на “да“ на референдума – в полза на електронното гласуване,  значително ще повиши изборната активност. С увеличаването на изборните секции в чужбина данните сочат, че в САЩ и Великобритания броят на гласувалите българи се е увеличил 2,5 пъти, в Германия – 2 пъти, а в Гърция – 1,5 пъти. Всяко премахване на бариери пред вота в чужбина ще увеличава многократно участието на българите зад граница.Това коментира пред “Хоризонт” в предаването “Неделя 150“ Антоанета Цонева от Института за развитие на публичната среда по повод подписания тази седмица меморандум между Сметната палата и неправителствени организации за съвместни действия с цел по-ефективен одит на средствата, изразходвани за предизборната кампания на партиите.

 

Тя беше категорична, че средствата, давани от партиите по време на предизборната кампания, трябва да бъдат проследени ефективно. 

 

"Вярвам в гражданското действие. Важно е заедно с институциите да се оказва натиск на средствата, които влизат в политиката. Сметната палата е органът, който следи  какви средства се изразходват в рамките на една политическа кампания. Институцията трябва да направи същото и по отношение на информационната кампания за референдума. Важно е да се знае какъв ресурс се влага, от къде идва той и как се разходва".

 

Цонева поясни, че над 54% от разходите, давани по време на политическите кампании, отиват за рекламно съдържание в медиите.

 

"Купуването на реклама и съдържание е определящо в българските политически кампании. Основен принцип, залегнал в Изборния кодекс, не се спазва, а именно да се отбелязва платеното съдържанието. Аудиторията трябва да знае, че дадено нещо е политическа реклама. Това изискване се спазва от много малко доставчици на медийни услуги. Ситуацията е тежка в пресата и в информационните сайтове. Затова е и трудно за проследяване колко платено съдържание има в медиите и дали то е пропорционално на цената, която политическите субекти са платили. Продажбата на медийно съдържание е ниска журналистика".

 

Политическият анализатор Арман Бабикян заяви, че меморандумът е добър ход, но той е песимист, защото се е огорчил от ефекта, който се постига след това. "Със или без референдума, електронното гласуване ще се случи заради развитието на технологиите. Не трябва да се надяваме,че 1,5 млн. българи в чужбина да ни решат на проблемите на нас тук", добави още той, цитиран от БНР.

 

Коментари

Новини Варна