Против модела Варна, в който всички управляват, а гражданите са в опозиция, се обяви ДСБ. На пресконференция местният лидер на партията Васко Василев заяви, че този модел се налага в града ни през последните 25 години и доказателство за това била последната сесия на ОбС. „Това, което стана на сесията, не се случвало никъде по света, освен в Ташкент. С тях ли трябва да се сравняваме“, попита Василев. Той каза, че съветниците не са обърнали внимание на онези, които не са протестирали. „Хората в „Изгрев“ нямат водопровод, но понеже не се бият, никой не ги забеляза. По-добре вместо да асфалтират алеите в Морската за разходка на кучуета, да бяха направили водопровод на хората“, посочи Василев.
Според общинския съветник Николай Недков във Варна т.нар. наем тротоарно право е най-висок в България и причина за това е спряно решение на временна общинска комисия, която е изготвила доклад по случая. „Докладът мина през две комисии, но бе спрян от бюджетната. В резултат на това сега големите вериги плащат същия наем тротоарно право, каквото плащат и хората в малките улички. На практика става така, че в някои случаи наемът за тротоара е по-висок от наема на самото заведение“, коментира Недков.
Според общинския съветник Ивайло Митковски заради лични взаимоотношения има тенденция на терор към най-голямата общинска болница – АГ-то. Според него с идването на управителя д-р Радослав Минков болницата е стъпила финансово на крака, но сесията на ОбС не освободила от отговорност управителя, а това е тенденциозно отношение.
Митковски каза още, че ДСБ се е обявила против гласуването градският транспорт във Варна да се обслужва от един превозвач и това е станало с декларация още преди последната общинска сесия. „Преди 20 г. с гласовете на СДС се взе решение за демонополизиране на градския транспорт. Така се създаваха условия за конкуренция. Сега се връщаме години назад. При това се разтурва едно печелившо предприятие, което има договор до 2017 г., за да се подкрепи едно губещо“, заяви Митковски.
Той допълни, че ако ДСБ има мнозинство в следващия местен парламент, ще промени решението за единния градски превозвач.
Юлиян Атанасов
Коментари