Заради кризата с COVID-19 у нас морският бизнес отчита загуби. Разходите за търговски превози са се увеличили, тъй като в много държави екипажите трябва да спават 14-дневната карантина преди да се качат на кораба или след като бъдат сменени от други екипажи. Моряците, които тръгват на рейс трябва да имат и отрицателни PCR тестове, предаде БНТ.
Увеличаването на разходите за воден транспорт се дължи най-вече на строгите мерки, които трябва да спазват екипажите. Мерките, които предприема всяка държава са различни и зависят от нейното законодателствo.
В Австралия например при смяната на екипажите българските екипажи спазват 14-дневна карантина независимо дали PCR тестът им е положителн или отрицателен. През това време има разходи за храна, заплати, дневни разходи, които се поемат от корабособствениците.
Освен Австралия, строги изисквания за здравето на моряците имат още Сингапур, Малайзия и Южна Корея.
“Те трябва да отидат там, да направят тази карантина, после да направят PCR тест им правят, и след това имат право да се качат на кораба. Сега към момента е най-лесно в САЩ да се направят смени, в Европа също“, обясни к.д.п. Продан Раданов, представител на Зодиак Меритайм – Лондон.
Сингапурските власти искат от нашите моряци да се самоизолират за две седмици в България преди да тръгнат. Контролът е строг.
„Проверяват активност в социални медии, изискват понякога снимки от домашна обстановка. Но, разбира се, основно опират до самосъзнанието на човека. През това време се води един температурен лок. Всеки си записва по два пъти температурата на ден, което се изпраща конкретно за Сингапур“, добави к.д.п. Продан Раданов.
Повечето държави искат от моряците при пристигането им да представят и отрицателен PCR тест.
„Тестът трябва да бъде между 48 и 72 часа преди престигането, някъде го искат преди тръгването от България. Сега при тези празници няма да е много лесно, тъй като лаборатории не работят, няма това как да се съвмести“, обясни к.д.п. Продан Раданов.
Моряци казаха, че не знаят какво да правят, ако в България тестът им е отрицателен, а в чужбина покаже положителен резултат.
„Нямали сме такъв случай, но при всички положения, ако има такъв случай, предполагам, че ще го върнат в държавата, от която е тръгнал човека“, каза к.д.п. Продан Раданов.
От корабните агенции се надяват мерките за ограничаване на коронавируса да не доведат до ново забавяне при смяната на корабните екипажи както при първата вълна на пандемията в началото на годината.

Временен план за сметопочистване в три столични района
Пиян мъж с 2,81 промила в кръвта предизвика катастрофа с мотофреза
Лекарят, прегазил куче в София: "Беше неволно"
Vast изведе на орбита демонстратора на първата частна космическа станция Haven-1
Учени разкриха какво се случва с времето на Венера
Има ли вода на спътника на Сатурн – Енцелад
Бактериите могат да се превърнат в питателна храна за бъдещите мисии до Марс
Ливърпул е трагичен, "хеви метълът" на Юрген Клоп е само спомен
Петима от Левски в националния на България
Още трима аут от националния на Аржентина
ЦСКА с важна новина след боя по Левски
Разпознаване на есенната депресия: Какво е сезонно афективно разстройство
Поверия за Свети Мина
Топ 5 билки за имунната система през есента
„Ефектът“ предизвика дълги аплодисменти на премиерата в София
Лечебната сила на музиката – как се отразява на ума?
Български лекари ще участват в 25-ата Виена-Торонто-Вандербилт академия по белодробна трансплантация
Базофили и еозинофили - какво показват техните абнормни нива?
България на картата на световната онкодерматология: Предстои Академия Меланом 2025
Украйна разследват предполагаема мащабна корупция в енергийния сектор
Временен план за сметопочистване в три столични района
Ротация от AI към други сектори е последната еуфорична фаза в пазарния цикъл
Защо Ferrari SF90 губи стойността си толкова бързо?
Кралица Летисия и кралица Максима са като близначки в сходен черешовочервен тоалет
7 начина да подсилим детското меню с витамини и сезонни продукти
Джордж Клуни разкри как с жена му никога не се карат
Коментари