IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
Варна 16°
Здраве
12:00 | 12 май 2021
Обновен: 09:35 | 23 септември 2021

Имате проблеми със съня, не сте сами! Една от причините – солена храна

Тя вдига кръвното

По материала работи: Ставри Таргов
Имате проблеми със съня, не сте сами! Една от причините – солена храна

Ако имате проблеми със съня, не сте сами. Все повече хора в световен мащаб страдат от проблеми със съня от различно естество – трудно заспиване, често будене през нощта. Тези проблеми могат да се дължат на различни причини, една от които е консумацията на солени храни късно вечер.

Прекалено голямото количество сол в организма предизвиква повишаване на кръвното налягане, задържане на течности в тялото и проблеми със съня, според Американската сърдечна асоциация.

Консумацията на голямо количество натрий по време на вечеря или след това може да причини сърдечносъдови смущения, проблеми с бъбреците, чувство на умора, неспокоен сън, инсомния.

Солта в излишък влияе зле не само на съня. Задържането на вода може не само да причини повишаване на кръвното налягане, но и да затрудни бъбречната функция и уринирането.

Ако консумирате солена храна е препоръчително да го правите поне 3 или 4 часа преди сън, за да дадете възможност на организма си да се справи с обработката и отделянето на солта.

Добре е да отделите време и за разходка или някаква лека физическа активност след вечеря, за да подпомогнете разграждането и усвояването на храната.

Не само солта пречи на съня. Консумацията ѝ в комбинация с мазни, пържени, тестени храни води до влошен сън и влошено здравословно състояние с течение на времето. На вечеря наблегнете на полезните протеини и зеленчуците, за да се радвате на добро здраве и сън, съветва az-jenata.bg.

Ако времето за лягане наближава, а на вас ви се похапва нещо солено, все пак се постарайте да посегнете към някои здравословни храни, подходящи за този диапазон от денонощието – печено пуешко, бадеми, банан, кафяв или черен ориз, пише healthline.com.

Коментари

Новини Варна