IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
Област Варна
13:20 | 9 февруари 2024
Обновен: 02:43 | 30 април 2024

Енергото съди ядосан абонат за клип във фейсбук

Мъжът стоял дълго време без ток и записал разговора със служител на телефона си

По материала работи: Ставри Таргов
Енергото съди ядосан абонат за клип във фейсбук

Кадър Нова

Енергодружество съди свой абонат за публикуван клип във Facebook. Снежната буря в края на ноември миналата година остави много населени места без ток. Едно от тях беше русенското село Червена вода.

Екипи на „ЕНЕРГО-ПРО” възстановили захранването, но само на част от селото. В района, където живее Георги Георгиев, къщите дни наред били без електричество.

В същото време търпял и загуби, защото бизнесът му също зависел от електричеството. Затова той отишъл в клиентски център в Русе, настоял да му бъде пуснат токът, поискал обезщетение и снимал с телефона си целия разговор, съобщава Нова.

Заради това, че е споделил клипа в социална мрежа, Георги казва, че „ЕНЕРГО-ПРО” завежда срещу него две дела. „Ще ме съдят за защита на личните данни, задето съм ги снимал, и за закана за убийство. На клипа се вижда, че няма въобще никаква закана за убийство”, посочва клиентът на енергодружеството.

Георги подчерта, че офисът на Енергото е публично място, и след като клиентите могат да бъдат снимани от камерите за видеонаблюдение, така и служителите на каса - също.

Недоумява с какво е навредил на касиерката, след като е пуснал в публичното пространство разговора си с нея. „Нищо лошо не съм направил - нито съм я обидил жената, нищо против нея нямам. Тя с отговорите си ме провокираше да бъда малко по остър”, допълни Георгиев.

В позиция до NOVA от „ЕНЕРГО-ПРО” се казва:

„Сигнализирахме прокуратурата, защото категорично не приемаме отправянето на заплахи към служители на дружествата от Групата като начин за изразяване на недоволство.

Непряко се възпрепятства и упражняването на трудовите права на засегнатите от заканата служители на електроразпределителното дружество, а публичното засягане на авторитета на дружеството е последваща предпоставка за затруднения при работата в извънредни ситуации.

В създадената форсмажорна ситуация през ноември миналата година с мащабни щети по електроразпределителната мрежа, служителите на ЕРП „Север” срещнаха редица обективни трудности и препятствия при възстановяване на електрозахранването в множество населени места едновременно.

Въпреки това те работиха при изключително тежки условия за отстраняване на авариите, често пъти и с риск за здравето и живота си. Да се използва подобна ситуация за насаждане на обществена омраза към енергийното дружество и да се всява страх у служителите е силно неприемливо и при подобни нарушения на закона „ЕНЕРГО-ПРО” ще продължава да търси своите права по съдебен път, така както предполага всеки демократичен ред”.

В края на ноември миналата година десетки семейства в Червена вода, както това на Георги, останаха без ток заради снежната буря. Мнозина се оплакаха от чести спирания на елекричеството и преди бурята и повредени електроуреди. Поискаха обезщетения.

„Аз също съм дал на адвокатката ми за обезщетения. Бил съм винаги коректен, не съм спирал да си плащам тока. Гледат да ме мачкат – това е”, каза още мъжът, срещу когото завеждат дела.

Коментари

Новини Варна