IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 17°
Икономика
16:12 | 22 август 2019
Обновен: 19:41 | 23 март 2024

По-слабият туристически сезон сви продажбите на бира в България

По материала работи: Борис Проданов
По-слабият туристически сезон сви продажбите на бира в България

По инициатива на пивоварите в Европа до 2022 година всички страни от ЕС ще имат на етикетите на бирите списък със съставките и енергийната стойност. Това съобщи Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите в България.

 

По смисъла на европейското законодателство за етикетиране на храните и напитките, алкохолните напитки нямат задължението да дават хранителна информация за енергийна стойност, списък на съставките, други вещества.

 

Преди 4 години обаче пивоварната индустрия е взела доброволно решение да предоставя тази информация. Междувременно ЕК предостави гратисен период за всички алкохолни напитки да изпълнят този ангажимент доброволно. Ако не, ще има промени в регламента.

 

„И българските пивовари сме едни от първенците в изпълнението на този ангажимент. В страната близо 100% от бирите имат списък на съставките и може би 95-96% имат посочена информация за енергийна стойност“, съобщи Радомирова.

 

На 5 септември в Брюксел предстои събитие на пивоварите на Европа, които пред комисаря по здравеопазване и безопасност на храните ще подпишат споразумение, че до 2022 година произведените бири в ЕС ще изпълнят този ангажимент, разкри Ивана Радомирова.

 

„Много се радваме, че ще бъдем в първите редици при изпълнението на този ангажимент. Защото, потребителите едва ли знаят, че бирата съдържа 92% вода, между 4 и 5% алкохол, а останалото са различни вещества, белтъчини, въглехидрати, витамини, антиоксиданти“, обясни още за съставката на течността Радомирова.

 

Българският пивоварен бранш като цяло бележи добри резултати през последните години и продължава да се развива добре, отчете още Радомирова. През миналата година са продадени у нас 5.5 милиона хектолитра бира, като оборотът на пивоварните предприятия е близо 480 мл. лева. За тази година заради дъждовното време и по-слабият туристически сезон секторът бележи 4-5% спад в продажбите. Ако тези тенденции не се променят, очакванията за пазарните резултати към края на 2019 г. не са оптимистични, прогнозират от Съюза на пивоварите в България.

 

БГНЕС

Коментари

Новини Варна