IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 22°
България
14:42 | 16 май 2019
Обновен: 07:15 | 17 март 2024

Въвеждането на тол системата се отлага с 3 месеца

От 16 август започват тримесечни тестове на тол системата, в които ще се видят реалните резултати от преминаващите тежкотоварни автомобили

По материала работи: Пламен Янков
Снимка: Правителствена пресслужба

Въвеждането на тол системата ще бъде отложено с 3 месеца. Това стана ясно след срещата при премиера Бойко Борисов между превозвачи, транспортни фирми, министрите Петя Аврамова, Владислав Горанов и заместник-министър Николай Нанков.
 

Най-вероятно заплащането за изминат километър за тежкотоварните автомобили и автобуси ще започне през ноември, а не от средата на август, както беше планирано. Цените също ще се определят в диалог с бранша и след реални тестове на системата, допълва БНР.
 

От 16 август започват тримесечни тестове на тол системата, в които ще се видят реалните резултати от преминаващите тежкотоварни автомобили и се очаква през ноември да започне реалното таксуване, обяви пред журналисти в Министерски съвет (МС) министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова, цитирана от БТА. 
 

Тя допълни, че има възможност тестовият период да свърши по-рано. Докато траят тестовете, превозвачите ще продължат да ползват винетки. От 15 май започнаха симулационни тестове на тол системата.


Искането на бранша, с което се съобразихме и съгласихме, е от 16 август да направим тестове в реално време с монтирани бордови устройства на техни камиони без заплащане на съответна тол тарифа, каза министърът и допълни, че ще се наложат и нормативни промени, заради фиксираното изискване от 16 август да се събират тол такси, а не винетки. 
 

Целта е да се проследят реално изминатите километри, вътрешният тежкотоварен трафик, който подлежи на плащане на такси за изминато разстояние, транзитният трафик през страната, уточни Аврамова. Тя съобщи, че бизнесът е поискал окончателният размер на таксите да се вземе като решение след проследяване на реалния трафик както на коли от 3,5 до 12 тона, така и над 12 тона, на автобусните превози, за да има реална картина като изминато разстояние и като брой превозни средства, които преминават по пътищата на страната, като тогава да стане определяне на окончателния вариант на тарифата. Министърът каза, че са подготвени няколко варианта, които подлежат на преговори с превозвачите.
 

От утре на работни срещи ще се дискутира и по обхвата на пътната мрежа с платени тол такси.
 

Аврамова информира, че след края на месеца ще свика заседание на Обществения консултативен съвет по въпросите на тола, на който ще бъдат представени новите предложения за варианти за тол тарифите и за обхвата на системата в страната. Министърът съобщи, че работна група е направила карта, в която са фиксирани пътищата с нулева тол такса, които не са в добро експлоатационно състояние и тя ще бъде представена на бизнеса. Тя напомни, че България не е държава, в която има изградена магистрална мрежа и има алтернативни пътища до всяка магистрала.
 

Йордан Арабаджиев,изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи, каза че участниците в срещата са били единни в необходимостта от въвеждането на тол системата като най-справедлив начин за ползване на пътищата и подчерта, че всички искат да се возят по по-добри пътища. Петя Аврамова напомни, че приходите от винетки са около 370 млн. лева, а от централния бюджет се дават други около 200 млн лева, които са недостатъчни за ремонт и строителството на пътища, като недостигът на средства за тази цел е около 600 млн. лева.


Investor.bg

 

Коментари

Новини Варна