IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 16°
Икономика
10:56 | 9 юли 2019
Обновен: 14:13 | 10 април 2024

Министерството на туризма готви стратегии за развитието на туристическите райони

Предвижда се изготвяне на анализи за 9-те района, както и маркетингови стратегии и комуникационен план

По материала работи: Слав Велев
Министерството на туризма готви стратегии за развитието на туристическите райони

Министерството на туризма планира създаването на стратегии за развитието на деветте обособени стратегически района, става ясно от обществена поръчка, публикувана в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.

 

Прогнозният бюджет е 515 хил. лева с включен ДДС. Крайният срок за получаване на оферти е 9 август, а отварянето им е предвидено за 12 август.

 

Поръчката се финансира с европейски средства по линия на проекта на Министерството за създаване на организации за управление на туристическите райони.

 

Стратегическите документи трябва да бъдат готови най-късно до 23 май 2021 г., посочва се в документацията.

 

Бъдещият изпълнител на поръчката трябва да проведе 9 отделни маркетингови проучвания на туристическия поток в отделните туристически райони и да разработи маркетингови стратегии за всеки от тях, както и комуникационен план с 9 приложения – по едно за всеки район.

 

Изпълнителят ще трябва да разработи и критерии за подбор на малки и средни фирми от туристическия сектор и техни обединения, на базата на които да се избират участници в международни борси, туристически изложения, събития, В2В срещи, форуми и т.н.

 

Ведомството посочва, че иска да си осигури подробна, надеждна и актуална информация за всеки от туристическите райони. Целта е да се получи ясна картина за състоянието на търсенето и предлаганите от малки и средни предприятия туристически продукти и услуги, специфични за съответния район.

 

За целта ще се правят проучвания на документи, както и ще се създадат бази данни за туристическите дейности и обекти в отделните туристически райони и за доставчици на т.нар. „вторични услуги“ в туризма, например местни производители на храни и напитки, на занаятчийски изделия, оператори на транспортни услуги, оператори на забележителности, кооперативи на търговци и производители и т.н.

 

Информацията за туристопотока следва да се обобщи за период от 5 години назад, посочва се още в документацията. Това включва и проучване на потребителите, мотивите им за избор на съответния район и удовлетвореността от получените услуги.

 

На тази база трябва да се подготви и SWAT анализ на отделните туристически райони и прогноза за развитието им за период от 5 години, както и препоръки за повишаване конкурентоспособността на малките и средни предприятия от туристическия сектор.

 

В маркетинговите стратегии изпълнителите трябва да определят целевите групи потребители, концепция за брандиране на местни продукти и услуги, общи насоки, тактики за постигане на целите и достигане до потребителите.

 

Investor.bg

Коментари

Новини Варна