Колко крачки дневно трябва да правим, за да сме във форма?
Хората трябва да имат 150 минути натоварване с умерена интензивност седмично
Публикувана: 24 Feb 2020 | 15:31

Колко крачки дневно трябва да правим, за да сме във форма?

 

Ходене, бърза стъпка, бягане. Световната здравна организация препоръчва ходенето като една от най-простите физически дейности, която ви позволява да оптимизирате здравето си.

 

Някои от нас дори измерват движението си с помощта на приложение или крачкомер. Целта е да достигнете 10 000 стъпки на ден. Нито повече, нито по-малко. Но откъде идва това число?

 

Японски мит

Все още няма научни изследвания, които потвърждават твърдението, че трябва да извървяваме по 10 000 крачки на ден, казва д-р Мартин Дюкло, спортен лекар и председател на научния комитет на Националния център за физическа активност.

 

Всъщност тази цифра се появи по време на първите олимпийски игри в Токио през 1964 г., когато Ямаса пусна крачкомер, наречен Manpo-kei. Компанията избра „10 000 стъпки“ като рекламен лозунг. Впоследствие тези данни бяха потвърдени от работата на Йоширо Хатано от Университета по здраве в Косю. „Антропометричните данни на обикновения човек в Япония са по-малко, отколкото на Запад“, подчертава Мартин Дюкло. По този начин те не могат да бъдат свързани с французина например.

 

Добрата новина за европейците е, че според центъра на д-р Дюкло дневната квота за поддържане на форма всъщност е по-ниска и варира от 5000 до 6000 стъпки.“Ако такава физическа активност е редовна, тя намалява риска от рак, диабет тип 2 и сърдечносъдови заболявания с 30-40%“, казва кардиологът и диетолог Фредерик Салдман.


 

„За да произвеждат енергия, мускулите улавят глюкозата и мазнините, което им пречи да се натрупат около сърцето, черния дроб и панкреаса“, добавя Мартин Дюкло.

 

СЗО препоръчва хората между 18 и 64 години да имат 150 минути натоварване с умерена интензивност седмично (тоест, около 20 минути на ден) или поне 75 минути интензивно натоварване.

 

Непрекъснато ходене

Пътят от спирката до работа, от масата до компютъра, от леглото до дивана .... Човек може да „натрупва“ стъпки тук-там през целия ден. Както и да е, интензивното и продължително натоварване е по-ефективно. „Започваме да изгаряме въглехидратите едва след първите 20 минути ходене“, казва Фредерик Салман.

 

zdrave.to

 

Още по темата: Вятърът събори покрива на спирка до стадион Спартак във Варна

Коментари ( 0 )