БСП Варна: "Аварията и замърсяването във Варненския залив са прикрити заради местните избори"
От столетницата изразха притеснение, че започналият ремонт, изчислен на 1,3 млн. лв, може да бъде компрометиран
Публикувана: 16 May 2020 | 15:26

От БСП Варна питат, защо девет месеца след установяване на аварията започва работа по нейното отстраняване. Тезата, че общинската администрация не е уведомила обществеността заради предстоящите местни избори през есента, разви общинският съветник от БСП Мартин Златев в ефира на предаването "Позиция" по Радио "Варна".

 

Информацията от РИОСВ и констативния протокол са 26.09.2019. Второто движение на документи между институциите е чак ноември месец. Т.е., два месеца нищо не е правено. Ако се замислите, в този период бяха изборите. Това не е ли същата екологична катастрофа която се случи в Перник? Имаме прикриване на новина която щеше да всее страх и притеснения сред хората. Точно по време на изборите. За девет месеца във водите на езерото са изтекли 6 милиона куб м фекални води.

 

Според г-н Златев, самата авария е констатирана преди девет месеца, но няма яснота и не се знае, от колко време всъщност е аварията на канализационния тръбопровод. "Знаете ли по какъв начин е констатирана повредата. С един констативен протокол от 26.09 в който се отбелязва, че е установена характерна миризма и струпване на гларуси. Което пък предполага изтичане на фекални води. Отделно след това има констативни протоколи които показват, че няма постъпване на отпадъчни води от Аспарухово към централната станция в Тополи. Септември месец се установява, че има теч, т.е. тръбата е повредена. Никой не предупреждава обществеността да не лови риба. Точно до тази тръба се намира рибарско селище. Учудващо е, че от там също не алармират. Всичко това отива в морето.

Мартин Златев, снимка: Общински съвет Варна

 


Общинският съветник от БСП изрази притеснение, че този ремонт, който в момента се изчислява на милион и триста хиляди лева (такава сума е поискана от министерството на регионалното развитие и благоустройството), може да бъде компрометиран, тъй  като предстои проект за удълбочаване на канала, за 350 милиона лева (бел. ред. Министерският съвет разреши изпълнението на хидротехнически работи във връзка с удълбочаване на Канал 1 и Канал 2 в Пристанище Варна. Дейностите ще се извършват от „Транспортно строителство и възстановяване” ЕАД в изпълнение на сключено споразумение през 2019 г. с Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”. Разрешението е за срок от 710 дни от датата на постановяване на решението.) Корабите, според Златев, след това удълбочаване ще газят 13.5 метра. Което остава въпроса със сегашното разположение на тръбата открит.

Коментари ( 0 )