Шуменският окръжен съд освободи от ареста втория машинист на влака, катастрофирал в Хитрино, Радослав Петков, предаде БТА.
Според съда в момента на произшествието мъжът е бил помощник-машинист и неговите задължения като участник в локомотивна бригада са били да помага на главния машинист.
По-рано окръжният съд в Шумен наложи постоянна мярка за неотклонение "задържане под стража" на машиниста Димитър Михнев, управлявал дерайлиралата композиция в Хитрино.
От прокуратурата поискаха най-тежките мерки тъй като деянието се квалифицира, като особено тежък случай, с висока обществена опястост - има 7 загинали, 26 пострадали и сериозни манериални щети.
Влакът се е движел с двойно по висока скорост от допустимата – 78 вместо 40 км в час, което е предизвикало дерайлирането, изтичането на газ, взрива и пожара. Събрани са 20 тома експертизи заключения и свидетелски посазания.
Влакът се де движел неравномерно - тръгнал от Бургас към Русе с 13 минути закъснение, по трасето се забавил общо 30 минути, но в гара Хитрино навлязъл 25 минути по рано. Дежурни служители на гарата дори коментирали "Този май няма да го бъде, кара много бързо".
В конкретния момент Радослав Петков не е имал задължение и не е могъл да управлява влака, нито да променя неговата скорост. Неговите задължения са били само да следи за сигнализацията и да уведомява машиниста.
Съдът смята, че Петков не е извършил деянието, за което е привлечен като обвиняем, че управлявайки влака е нарушил правилата за движение и е навлязъл с двойно по-висока скорост от ограничението, което е довело до дерайлирането на част от вагоните и последвалия взрив.
Решението не е окончателно и подлежи на протест.
Още по темата: Постоянен арест за първия машинист на влака от Хитрино
Коментари