В Министерството на регионалното развитие и благоустройството беше подписан договорът за проектиране, изграждане и въвеждане на тол системата. Документът подписаха председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов и Михаел Вебер, представляващ изпълнителя Консорциум „КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС“.
Тол системата ще бъде на база изминато разстояние за превозни средства над 3,5 т (тол) и на база време за леките автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка).
Стойността на договора е около 150 млн. лева без ДДС. Срокът за изпълнение е 19 месеца. Изграждането на тол системата ще бъде за сметка на изпълнителя. След успешното ѝ внедряване инвестицията ще се възвърне със събраните приходи.
Тол системата ще въведе справедливия и честния модел на таксуване по нашите пътища, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков след подписването на договора.
„Минаха 2 години процедурни игри и хватки с всевъзможни инструменти. Всеки ден е важен и коства на българските граждани, ползващи пътищата, огромен ресурс“, обясни той. „Ресурсът ще бъде насочен единствено и само към подобряване на състоянието и безопасността на пътищата ни“, изтъкна регионалният министър.
„70% от приходите на АПИ се формират от ползвателите на леките автомобили. Тези, които амортизират пътищата в пъти повече, тежкотоварните автомобили плащат по-малко от 30% от стойността на всички приходи на АПИ“, посочи Нанков.
Хората трябва да бъдат спокойни, че с въвеждането на електронните винетки цените няма да бъдат повишавани, подчерта министърът. „Нашият основен природен ресурс - „златото“, с което с България разполага, това е стратегическото ѝ положение. 5 от 10 международни транспортни коридора минават през нашата територия“, посочи той.
„Целта, която сме си поставили, е приходите в бюджета на АПИ от тол системата да достигнат 1 млрд. лева“, уточни Николай Нанков. „С приходите от тол системата в голямата си част нуждите от пътния сектор ще бъдат удовлетворени. Ще успеем да създадем устойчив пътен сектор“, заяви регионалният министър.
„Новият модел ще даде възможност за по-голяма гъвкавост. Ще имаме възможност и за гъвкаво регулиране на тежкотоварния трафик“, каза още той.
dariknews.bg
Четете още:
Коментари