IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 17°
Икономика
14:59 | 12 февруари 2017
Обновен: 01:04 | 11 април 2024

БДЖ има нужда от спешна финансова инжекция от държавата

Дори да се реши проблема със задълженията пътническите влакове не са конкурентни на пазара на превозите

По материала работи: Юлиян Атанасов
БДЖ има нужда от спешна финансова инжекция от държавата

БДЖ има нужда от спешна държавна намеса и инвестиции в нови влакове. Така „Пътнически превози” ще започнат да печелят, ще бъдат конкуренти на пазара на превозвачите и така ще има свежи пари за обслужване на дълговете на дружеството,предава bTVnews. Това посочи Владимир Владимиров, който беше освободен от длъжността директор на БДЖ по-рано тази седмица.

 

Той посочи, че 2017 г. ще е повратна за дружеството, защото ще има нужда от решителна държавна намеса, тъй като новите плащания по задълженията наближават, а ресурсите на компания са изчерпани.„През 2009-та БДЖ имаше дългове от стотици милиони, разходи по кредитори, дела и лихви. От железниците излязоха над 600 млн. лв., а задлъжнялостта днес е около 445 млн. лв. БДЖ вече няма ресурс да заделя тези средства”, категоричен е Владимиров.

 

Той допълни, че само дълговете на „Пътнически превози” са около 360 млн. лв. и трябва да се платят тази година. За да работят служителите в адекватни условия на труд са нужни нови 5 до 10 млн. лв.Според Владимиров холдингът е напълно реформиран – спрени са кражбите, намалени са служителите, продадени са бракувани активи и ресурсът на компанията е напълно изчерпан. „В „Пътнически превози” се ползват влакове на около 30-40 години. Вагоните дори нямат климатизация”, коментира той.

 

Дори да се реши проблема със задълженията пътническите влакове не са конкурентни на пазара на превозите.Той посочи проблеми и в друго дружество от холдинга - „Товарни превози”. По думите му тази година се очаква дори да има малка печалба, но пак е нужна държавна подкрепа, тъй като компанията не може да се конкурира с частните. Владимиров обърна внимание на разходите, които се правят за превоз на товари, които никой друг не може да превози. „12 млн. лв. на година отиват за тях. В западните държави този тип товари се субсидират”, каза той.

 

Железницата трябва да стане приоритет, категоричен е бившият директор. Той посочи, че който и да оглави холдинга единствено ще се стреми да погасява задълженията.

 

 

Четете още: Референдум за злато: Ще се "позлати" ли Трън - трънчани решават

Коментари

Новини Варна