2 моркова в менюто ви на ден са залог за ефективно отслабване
Морковите съдържат необичайно голямо количество бета-каротин и могат да се ползват като сгъстители в супи, сосове, гювечи и бързи хлябове.
Публикувана: 23 Feb 2018 | 16:25

Нали знаете за поговорката "Един морков на ден държи – доктора далеч от мен". Този вкусен зеленчук не случайно влиза в класацията на 50 най-подходящи за диета храни на всички времена.

 

Възможно ли е умерена загуба на тегло като добавите в диетата си повече моркови? Разбира се!


Съдържанието на фибри в морковите е много голямо, половината от тях са разтворими фибри. Разтворимите фибри помагат и за по-ниски нива на холестерола.


Морковите имат малко съперници, когато става въпрос за бета-каротин. Бета-каротин може да предпази от рак на стомаха, шийката на матката и устната кухина. В човешкото тяло, той се превръща във витамин А, който подобрява функцията на очите, нормализира метаболизма, осигурява нормалният растеж на тялото, както и защита от свободните радикали. В заключение, витамин А в морковите съдържа витамин В, нужен за зрението и имунната система, витамин К, който пречиства и подобрява функцията на кръвта, както и витамин Е и D. В морковите се съдържа и много калций, фосфор, фолиева киселина и сяра. 

 

Ползвайте морковите в диетата си, но не залагайте на бързи диети, които се основават само на тяхната консумация, защото след това бързо ще възвърнете предишното си тегло!

 

Добавяйте ги към менюто си, като гарнитура или салата!

 

Избирайте само твърди моркови с ярко оранжев цвят и гладка кожа. Избягвайте моркови, ако те са с петна в близост до върховете - те не са пресни.

 

Старателно мийте и търкайте морковите. Логично е да имат нитрати – заради това ги киснете във вода за 1 час преди консумация или им отрежете върховете.


Морковите са супер и сурови, разбира се. Но истинският им сладък вкус се усеща, когато варени. Много малко хранителна стойност се губи при готвене освен ако не ги преварите. В действителност, хранителните вещества в леко сварените моркови, са по-използваеми от тялото, отколкото тези в сурови моркови.

 

 


Готвенето на пара е най-добрият начин за готвене моркови. Само 2 моркова на пара в диетата ви на ден са залог за ефективно отслабване.

 

Не забравяйте и за сока от моркови. Днес диетолозите твърдят, че сокът от моркови може да се смята за един от най-полезните за продукти за отслабване. Холивудските звезди често се отнасят до този метод за отслабване, който, заедно с използването на грейпфрут и сок от червена боровинка се смята за отлично средство за отслабване.

 

Коментари ( 0 )