Ако спим до късно през уикенда... ДЕБЕЛЕЕМ!!!
Изводът е от наблюдение върху 65 000 души, извършено от екип с ръководител проф. Тил Ренеберг от Мюнхенския университет
Публикувана: 11 Jan 2019 | 11:15

Спането до късно през уикенда увеличава риска от натрупване на излишни килограми, предупреждава проф. Тил Ренеберг от Мюнхенския университет. Хората обикновено крадат от съня си през работната седмица и гледат да наваксат с почивката през почивните дни. Всеки час спане допълнително към обичайната „доза“, с която организмът е свикнал, увеличава риска от допълнително тегло с 33%, убеден е професорът.

 

Излежаването в леглото е като

 

пренасяне в друг времеви пояс за биологичния часовник


Изводът е от наблюдение върху 65 000 души. Учените от Мюнхен установили, че тези, които променят съществено режима си на сън през уикенда, са с повече наднормени килограми. Спането до късно забавя метаболизма, като процесите в организма протичат по-бавно в сравнение с другите дни. В същото време обаче тези хора приемали обичайните си за деня калории, а понякога и повече.

 

Разривът между часовете за ставане в работни и почивни дни могат да станат причина за натрупване до 5 кг допълнително тегло, предупреждава проф. Ренеберг. Той препоръчва през лятото да се закусва по възможност навън – на балкона или  в градината. Светлината и чистият въздух помагат на организма да намери по-успешно вътрешния си ритъм, а човек постига по-добра хармония с него.

 

Кой сън е най-здравословен?

 

Няколко проучвания сочат, че за най-здрави се смятат хората, които спят обикновено по 6,5-7,5 часа. при тях сърдечносъдовите заболявания са най-малко, ниска е и смъртността. При тези, които спят под 4,5 часа, продължителността на живота се съкращава 1,6 пъти. Ако пък прекарвате в леглото над 9,5 часа, това намалява дните на човека 1,7-1,9 пъти. Все пак лекарите напомнят, че при всеки съществува индивидуална нужда от сън, която е свързана с начина на живота, състоянието на здравето и дори климата на страната, в която той живее.

 

По материал на bolenzdrav.com

Коментари ( 0 )