Може ли шоколадът да е част от диетата?
Възможно ли е да похапваме от любимия десерт без да се чувстваме виновни
Публикувана: 9 Jun 2019 | 8:24

Шоколадът. Сладък, млечен, считан за „храна на боговете“ от древните индианци, както и за лекарство, употребявано от европейците. Може да се използва като универсален подарък за приятели, семейство, гаджета и служи добре за извинение. Помага по време на тъжните моменти, във времена на стрес и гняв, пише Tialoto.bg.
 

Полезен за всяка емоция, но вреден за фигурата. Но дали наистина е така? Ако сте човек, който в момента пази диета, най-вероятно първото, от което сте се отказали, са били сладките неща и тестените изделия. Във всеки един режим е забранено дори една хапка от тези вкусни храни и затова повечето хора не си помислят да минават през щандовете за десерти, когато пазаруват. Но всъщност, шоколадът не е толкова вреден, колкото си мислим. Възможно е той да бъде включен в здравословното ни ядене и в същото време да намалим килограмите.
 

Колко полезен е шоколадът?
 

Доста. Проучвания показват, че черният шоколад може да подобри сърдечната дейност и кръвообращението, тъй като помага за възстановяването на гъвкавостта на артериите като същевременно не позволява на белите кръвни клетки да прилепнат към стените на кръвоносните съдове. Освен това черният шоколад е пълен с минерали като калий, цинк, селен и желязо.
 

Шоколадът също ви помага да се чувствате по-добре. Това става благодарение на съдържащия се в него фенилетиламин, който помага на мозъка ви да отделя ендорфини, които се грижат за хубавото ви настроение. В същото време шоколадът съдържа флавоноиди като кверцетин, който е мощен антиоксидант и предпазва клетките от увреждане от свободните радикали. Те се формират от дейности като дишане, пиене и хранене и причиняват оксидативен стрес. Но ако той е повече от необходимото, това води до влошаване на здравето и може да причини сърдечни болести и рак. Флавоноидът може да помогне против това.
 

Направете място в диетата си за шоколад
 

Ако обичате шоколад, не се отказвайте от него. Включете черния вид в менюто си и не се притеснявайте за фигурата си. Но това не означава да ядете само от вкусния десерт. Може да си позволите няколко парчета след вечеря, но ще трябва да поработите във фитнеса след това. Ако смятате, че няма да можете да се удържите и ще изядете цял шоколад наведнъж, то тогава си вземете по-малки разфасовки или си разделяйте парчетата с приятел.
 

Яжте нещо друго с шоколада
 

Ако сте човек, който купува цял шоколад, но смята да изяде само няколко парченца, трябва да внимавате точно колко са те. Проучвания показват, че може да ви се окаже трудно да спрете само на едно-две парчета, защото повечето хора залагат на десерти с много захар в тях, което ги кара да не се насищат. Затова, яжте шоколад с парче сирене или плод, защото по този начин ще приемете нещо, което е хем сладко, хем солено.
 

Ако внимавате по колко шоколад ядете по време на диетата ви, тогава може да се насладите на това удоволствие без да се чувствате виновни.


Четете още: Как да приготвяте диетични и здравословни десерти
 

Коментари ( 0 )