Кога е най-добре да практикувате йога?
Учените съветват да правите това сутрин или вечер
Публикувана: 12 Jul 2019 | 14:50

Йогата е добро упражнение за психическото, физическото и духовното състояние. Тя набира все по-голяма популярност сред хората от всяко поколение и им помага да се откъснат за определено време от външния свят. По този начин те получават нужната доза спокойствие и се зареждат с положителна енергия.
 

Много хора обаче предпочитат да практикуват йога след края на работния ден, мислейки, че това ще им помогне да преборят напрежението и нервността. Някои експерти обаче съветват, че е най-добре да практикувате такъв вид упражнения сутрин, за да може да започнете деня си подобаващо, пише Tialoto.bg.
 

Учените обясняват, че йогата сутрин може да ви донесе доста положителни ефекти. Един от тях е позитивното започване на деня. Това може да ви помогне да се преборите с болките или схващанията, които сте получили по време на сън. Също така, започването на деня с йога е предпоставка за един добър ден и страхотно настроение дори и по време на работа.


Друг плюс от сутрешната йога е ускоряването на метаболизма. Тя поддържа нивото на кръвната захар в норма и спомага за по-доброто храносмилане през остатъка от деня. Освен това йогата повдига настроението и намалява нивата на стрес и неспокойство. Спомага за това тялото и умът ви да се чувстват спокойни през целия ден.


Друга теория обаче е коренно противоположна на първата. Някои учени смятат, че сутрешната йога е трудна за практикуване именно заради схващанията през нощта.


По този начин, тялото ви може и да не е от най-гъвкавите и да не може да изпълнява правилно всички упражнения. Другият минус е ранното ставане. За хора, които са свикнали да лягат късно или пък работят нощно време, сутрешната йога със сигурност не е най-доброто занимание.


За тях учените предлагат вечерните упражнения. Те смятат, че тогава човек се чувства по-готов да предприема каквито и да е занимания. Чувствате се по-затоплени и тялото ви е събудено и подготвено за всякакъв вид пози. Някои хора пък се чувстват и по-пълни с енергия при залез слънце, тъй като ставането рано сутрин им се струва доста трудно.


Друг полезен фактор на вечерната йога е това, че тя помага за по-доброто смилане на храната, която сте погълнали през деня. Освен това, спомага и за по-добрия сън през нощта, тъй като ви помага да се успокоите и да не мислите за незначителни неща.


Разбира се, и тук има няколко минуса, които си струва да се отбележат. Макар да помага за по-бързото заспиване, в някои случаи, прекалено натоварени упражнения могат да нарушат съня ви и да ви накарат да мислите за неща, които да ви държат будни.


Все пак, учените не могат да излязат с точен отговор на въпроса за най-доброто време за практикуване на йога. Всичко си зависи от човека, но най-важното, което трябва да запомните е, че трябва да сте със спокоен ум и да бъдете отпуснати. Намерете си тихо място и се фокусирайте върху дишането си.


Може да няма най-правилно време, но има най-грешно. И то е веднага след ядене. Починете си поне два часа след като станете от масата преди да започнете с йога упражненията.


Четете още: 10 знака, че сте на прав път в живота
 

Коментари ( 0 )