Как захарта вреди на кожата?
Помислете преди да похапнете десерт преди лягане
Публикувана: 21 Jul 2019 | 11:22

Много от хората обичат да си слагат захар в почти всичко, което ядат или пият. Със сигурност сте виждали част от вашите приятели или близки да добавят по няколко лъжички в кафето или чая си сутрин.
 

Доказано е, че всеки американец консумира по 270 калории от добавена захар всеки ден, пише Tialoto.bg. Това се равнява на около 17 супени лъжици. Резултатите са от проучване, в което се включват както консумацията на сладки неща, така и добавянето на захар във всяко питие или ястие.


Макар да придава чудесен вкус, захарта предизвиква напълняване и склонност към диабет. Освен това, тя се отразява зле и върху кожата ви. Ако често похапвате десерт преди лягане, тогава знаете много добре как това влияе на кожата ви. Сутрин се събуждате и виждате резултатите от този сладолед или някой вкусен сладкиш.
 

Лекари споделят, че си има точно обяснение за това как сладкото влияе върху кожата. Според д-р Сая Обаян, която е дерматолог, захарта е храна, която предизвиква възпаления в тялото и това се вижда и външно. Възпалението, което се получава, когато ядете храни с висок гликемичен индекс, може да влоши сериозно кожата ви.


Храни с висок гликемичен индекс са белият хляб, содата, сосовете за салата и бонбоните. В частност, най-вредни са тестените изделия, които съдържат рафинирана и преработена захар или нишесте, които причиняват повишаване на инсулина.
 

По този начин възпалението в кожата се увеличава и на сутринта сте изненадани от неприятно акне. Твърде многото захар може да причини и други състояния като розацея, екзема и псориазис. Затова, ако имате някакви възпаления на кожата, най-добре е да избягвате прекомерния прием на захар.


Похапването на сладки неща може да доведе и до по-бързо застаряване на кожата. Според д-р Харт, храни с висок гликемичен индекс също допринасят за стареенето, защото ускоряват процеса на разграждане на колагена. Това е така, тъй като захарта се свързва с колагена и се получава процес, наречен гликация. Оттам колагеновите влакна стават по-крехки и това води до по-стара кожа.
 

Добрата новина е, че не трябва напълно да забравите за захарта. Просто трябва да внимавате за знаците, които кожата ви дава и да разберете кога е време да спрете. „Има голяма разлика между добавената захар и захарта, която се съдържа в плодовете и зеленчуците“, обясняват дерматолозите.


Те успокояват, че е позволено да приемате храни, които не съдържат добавена захар, защото те зареждат тялото с необходимите хранителни вещества и витамини. Добре е да избягвате пакетираните храни и да внимавате колко точно захар поглъщате.
 

За жените е допустимо да приемат около 100 калории, а мъжете трябва да сложат границата си малко по-високо – около 150 калории на ден.


Четете още: Хранителни комбинации, подходящи за след тренировка

 

Коментари ( 0 )