Инж. Злати Златев: „Градски транспорт“ няма да фалира
Първите месеци от всяка година са най-трудни за нас, коментира шефът на общинския превозвач във Варна
Публикувана: 21 Jan 2020 | 16:57

Няма опасност „Градски транспорт“ да фалира, стана ясно от интервю на изп. директор на общинския превозвач инж. Злати Златев специално за Медийна група „Черно море“. Разговорът беше следствие от медийни публикации, които „алармират“, че заради 10 млн. лв. дългове автобусите и тролеите във Варна могат да спрат.

 

„Действително, имаме дългове. Около 2 млн. лв. за гориво и около 3,4 млн. лв. към НАП. Но това се получава винаги в началото на годината. Зимните месеци при нас са най-тежки. Особено януари и февруари, защото Бюджет 2020 на Варна още не е приет, което е нормално, а ние сме социално дружество, което разчита на субсидии от община и държава“, посочи инж. Златев.

 

Той добави, че в момента се разчита на приходи от билети, което не е прецедент.

 

„Разходите са по-големи, харчим повече гориво, включително и за отопление на автобусите. Не е приета икономическата рамка, с която трябва да бъдем компенсирани. Чакаме я именно с бюджета. Надявам се всичко да си дойде на мястото с приемането му и нещата да се оправят“, каза още изп. директор на общинския превозвач.

 

Очевидно публикациите за „предстоящо спиране на градския транспорт във Варна“ са следствие от некоректни интерпретации.

 

„Като общинско дружество нямам притеснения за бъдещето ни. Не вярвам да се допусне, дори да имаме проблем. Друг е въпросът, че социалните разходи ни тежат. Сериозно намалихме картите за пенсионери. За ученици от 21 лв. на месец за една линия станаха 15 лв. за всички линии. Свободните от 45 лв. за линия вече са 50 лв. за цялата градска мрежа. Просто периодът е тежък, но през март – април всичко трябва да си дойде на мястото“, обобщи още инж. Златев.

 

Той използва случая да припомни, че има споразумение за увеличение с 10% на заплатите за 2020 г. в „Градски транспорт“, което е минало през Общинския съвет и ще струва около 1,4 млн. лв. за годината.

 

„Една част от средствата – тези от машините за билети и карти, отиват в ТАСРУД, което също е общинско предприятие. Ако и те идваха при нас, ситуацията нямаше да е толкова тревожна, а и всъщност това е първопричината да имаме затруднения. Надявам се с новата икономическа рамка всичко да се коригира. Чакаме 60 нови електробуса (40 солови и 20 съчленени) с 60 зарядни станции. На „Почивка“ и във „Владиславово“ ще има бързо зарядни станции. Чакаме до началото на лятото да приключи обществената поръчка и да подпишем договора за доставка“, завърши инж. Златев.

 

Борис Проданов

 

Прочетете още: С екологични проекти Варна улеснява трафика в града

Коментари ( 0 )