Няма опасност „Градски транспорт“ да фалира, стана ясно от интервю на изп. директор на общинския превозвач инж. Злати Златев специално за Медийна група „Черно море“. Разговорът беше следствие от медийни публикации, които „алармират“, че заради 10 млн. лв. дългове автобусите и тролеите във Варна могат да спрат.
„Действително, имаме дългове. Около 2 млн. лв. за гориво и около 3,4 млн. лв. към НАП. Но това се получава винаги в началото на годината. Зимните месеци при нас са най-тежки. Особено януари и февруари, защото Бюджет 2020 на Варна още не е приет, което е нормално, а ние сме социално дружество, което разчита на субсидии от община и държава“, посочи инж. Златев.
Той добави, че в момента се разчита на приходи от билети, което не е прецедент.
„Разходите са по-големи, харчим повече гориво, включително и за отопление на автобусите. Не е приета икономическата рамка, с която трябва да бъдем компенсирани. Чакаме я именно с бюджета. Надявам се всичко да си дойде на мястото с приемането му и нещата да се оправят“, каза още изп. директор на общинския превозвач.
Очевидно публикациите за „предстоящо спиране на градския транспорт във Варна“ са следствие от некоректни интерпретации.
„Като общинско дружество нямам притеснения за бъдещето ни. Не вярвам да се допусне, дори да имаме проблем. Друг е въпросът, че социалните разходи ни тежат. Сериозно намалихме картите за пенсионери. За ученици от 21 лв. на месец за една линия станаха 15 лв. за всички линии. Свободните от 45 лв. за линия вече са 50 лв. за цялата градска мрежа. Просто периодът е тежък, но през март – април всичко трябва да си дойде на мястото“, обобщи още инж. Златев.
Той използва случая да припомни, че има споразумение за увеличение с 10% на заплатите за 2020 г. в „Градски транспорт“, което е минало през Общинския съвет и ще струва около 1,4 млн. лв. за годината.
„Една част от средствата – тези от машините за билети и карти, отиват в ТАСРУД, което също е общинско предприятие. Ако и те идваха при нас, ситуацията нямаше да е толкова тревожна, а и всъщност това е първопричината да имаме затруднения. Надявам се с новата икономическа рамка всичко да се коригира. Чакаме 60 нови електробуса (40 солови и 20 съчленени) с 60 зарядни станции. На „Почивка“ и във „Владиславово“ ще има бързо зарядни станции. Чакаме до началото на лятото да приключи обществената поръчка и да подпишем договора за доставка“, завърши инж. Златев.
Борис Проданов
Прочетете още: С екологични проекти Варна улеснява трафика в града

Градът се преобразява – София подготвя Коледния базар (СНИМКИ)
Район "Подуяне" в София остава без почистване от 1 декември
Атина е вторият най-скъп град в Европа за закупуване на жилище
Гигантска ударна вълна се разпространява през Млечния път
Опасна ли е за Земята черната дупка Gaia BH1
Как да пробудим съзнанието си
В САЩ откриха, че човешкото сърце е способно на самовъзстановяване
Сангаре се закани: Левски е длъжен да тресне ЦСКА
Страхотна новина за Лудогорец
Казаха защо Левски мачка и къде е силата на "сините"
Бразилска перла на Левски хвърли в размисли Хулио Веласкес
Четящите хора са 10 пъти по-щастливи от другите
Овесени кексчета с ягоди и крема сирене
Нумерологична прогноза за 6 ноември
Таро карта за 6 ноември, четвъртък
Антиподагрозни лекарства – видове и начин на приложение
Какво прави музиката с нашето тяло?
Използвате ли изкуствен интелект? А знаете ли как се отразява на мисленето?
Гъбична инфекция на половия член – какво представлява и защо се появява?
Списък на 40 години ограничава достъпа на САЩ до фючърси върху европейски облигации
Градът се преобразява – София подготвя Коледния базар (СНИМКИ)
Нигерия създава нови приятелства, запазва старите
Защо BMW E46 все още е много търсено
Стефани Сиймур – какво се случва със супермодела от 90-те и ексгадже на Аксел Роуз
Конференция: 15 години заедно за по-добър живот на хората с ревматологични заболявания
Бобърската луна сбъдва желанията на 4 зодии
Коментари