IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 20°
Общество
13:39 | 15 март 2018
Обновен: 01:49 | 15 април 2024

26 нелоялни практики са регистрирани през 2017 г. във Варна

Започват проверки на туроператори по Великденските празници

По материала работи: Слав Велев
снимки: Пламен Гутинов

Проверки на туроператори за нелоялни практики и нарушения, свързани с настаняването на туристите ще проведат по Великденските празници от местната структура на Комисията за защита на потребителите. Това каза преди откриването на форум във Варна Христо Милев, регионален директор на КЗП в морската столица.  В Икономическия университет се провежда кръгла маса на тема „Качество на стоките и защита на потребителите”. „Обикновено преди Великденските празници и летния туристически сезон насочваме вниманието си към места за настаняване и обекти за хранене. Първите проверки са насочени към миналогодишните нарушители, за да проверим дали са коригирали нарушенията, извършани през годината“, каза още Христо Милев. По негови думи основно в комисията постъпват сигнали за недобре организирани почивки от туроператори. „Често туристът желае и заплаща туристически пакет, но не получава адекватна на цената услуга. В тези случаи апелираме потребителите да се обърнат първо към хотелиера и на място да предявят претенцията си“, допълни Милев. В комисията през последната година има постъпили жалби и от румънски и немски туристи, които са свързани основно с неработеща климатична техника и мръсни помещения.

 

По думи на регионалния директор на КЗП, три са най-често срещаните  нелоялни практики във Варна през изминалата година. Потребител, който има два договора към мобилен оператор, по единия договор е изряден платец, по другия не заплаща дължимите такси, тъй като води спор с оператора. Мобилният оператор обаче му спира и двата телефона и по този начин го принуждава или да заплати, или да остане без комуникационна услуга.  Друг  тип нелоялна практика е случай, при който в рекламни флаери търговец приканва потребителите да посетят негова презентация, срещу което обещава да им даде като подарък. В почивките на представянето агресивна реклама довежда до покупка на презентираната стока.

 

Третата често срещана нелоялна практика, по думи на Христо Милев, е инспирирана от варненски търговец на компютърна техника, който се рекламира като единствен, даващ най-ниската цена на пазара в страната като изрежда доста условия, които клиентът трябва да изпълни, за да вземе стоката на тази цена. На практика тези условия са нелоялна търговска практика.

 

26 нелоялни практики са регистрирани през 2017 г. във Варна като всеки месец случаите се докладват в Комисията за защита на потребителите в столицата. Ако комисията прецени, че случаят е нарушение, нейният председател издава заповед за прекратяването и. В Дирекция „Продажби от разстояние“ в София се работи с жалби, получени за нелоялна практика в Интернет.

 

Кръглата маса във Варна се организира по повод Световния ден на потребителя 15 март и се провежда под егидата на Министерството на икономиката. Участват представители на ДАМТН, КЗП, ЦКСПЗ, неправителствени организации и бизнеса.

 

Дискутирани теми и тематични направления са качество на стоките, надзор на пазара – изисквания и добри практики, защита на потребителите – правни, организационни аспекти и добри практики, осигуряване и гарантиране на качеството и безопасността на стоките, както и взаимовръзка бизнес- образование.

Ели Маринова

снимки Пламен Гутинов

 

Четете още: Агенцията по храните във Варна започва засилени проверки по Великден

Коментари

Новини Варна