Що се отнася до управлявани от компютрите автомобили и новите възможности, които произтичат от тях, германският транспортен министър Александър Добринд вижда ясни предимства – по-малко катастрофи, по-малко задръствания, по-малко изнервено търсене на място за паркиране.„Това е най-голямата мобилна революция от изобретяването на автомобила“, казва той, цитиран от DPA. А „страната на автомобилите“ Германия трябва да е начело на тази революция. За тази цел обаче са нужни и нови правни разпоредби, които трябва да бъдат гласувани по-късно днес от Бундестага. Въпреки това остават открити няколко сериозни чувствителни въпроса.
„В бъдеще компютърът ще седи зад волана", гласи ключова иновация в законопроекта на Добринд. „Ако компютърът кара колата, отговорността ще е на производителя“, гласи друг параграф. Условията за всичко това вече ще са регламентирани със закон.Така например системата ще може да бъде надзиравана от водача по всяко време, или да бъде декативирана, като това ще бъде оказвано навреме със звукови или светлинни индикатори. Така шофьорите трябва да бъдат в състояние да се намесят отново, ако например завали пороен дъжд, който пречи на сензорите. Ако дадена компютърна функция е замислена за ползване само на магистрали, тя няма да може да се ползва върху други улици.
Автоматизираните коли вече имат сериозни възможности. Така например във все повече автомобили се вграждат асистенти за внезапно спиране. Футуристично изглеждат обаче помощниците за паркиране, при които шофьорът може с помощта на смартфона да вкара колата си в гараж. Всичко, което е необходимо, е той да държи пръстта си на сензора. Ако контактът бъде прекъснат, колата ще спре. Но тя сама намира най-добрия път. А на аутобаните самият шофьор може да се отпусне и да си почине, докато компютърът автоматично спазва дистанция и сменя сам лентите.Малките помощници са допълнителен бизнес за автомобилните производители. Не е случайно, че технологията обикновено се инсталира във флагманите.По-специално, производителите на коли от високия клас, като BMW, Daimler и Audi, възнамеряват да се откроят. Вграждането на камери, сензори, радари и свързаният с тях контрол върху спирачките и кормилното управление води до съвсем малко по-високи разходи за производителите. Но маржът е голям, пише BusinessInsider.
“Всеки път, когато имаме нов градивен елемент от типа на Lego, ние можем да го вградим", казва главният директор на Daimler по развойната дейност Ола Келениус.Според анализ на най-популярната в Германия компания за технически анализи и наблюдения Dekra в страната има интерес към подобни автомобили. Шофьорите с удоволствие биха имали асистент по спирането, който да може да предотврати в последния момент удар с пешеходец например. По-малко желани са технологии, които например разпознават пътните знаци.
investor.bg
Четете още: В Гибралтар се безпокоят за статута си след Brexit

ГДБОП разби международна мрежа за трафик на мигранти през България
Борисов: От Радев и Пеевски не ме е страх, но от войната изпитвам животински страх
Как родителят може да предотврати агресията при децата (ВИДЕО)
Учените съставиха най-големия в историята каталог на галактическите купове
Русия ще достави на Луната първите елементи за лунна станция до 2034 г.
„Най-евтиният в света“ хуманоиден робот струва само 1370 долара (видео)
Суперземя в съседство може да е най-доброто място за търсене на извънземен живот
Хулио Веласкес – геният от Саламанка, който взриви БГ футбол
Левски - Добруджа
Левски набеляза халф от топ дестинация в Европа
Реал Сосиедад срази Севиля
Любовен хороскоп за 27 октомври – 2 ноември
Връщаме часовника с час назад на 26 октомври
Кои билки и подправки, освен босилек и чесън, помагат при високо кръвно?
Таро карта за 25 октомври, събота
Болест на котешкото одраскване
XII национален конгрес по интервенционална кардиология – научни достижения, иновации и обмен на опит с терапевтична работа на живо
ИСУЛ обявява безплатни прегледи за рак на простатата през ноември
Пирогов провежда още един курс по първа долекарска помощ при инциденти с възрастни
Изобилните доставки оказват натиск върху цените на пшеницата и царевицата по света
Скептицизмът на Рубио към руската пропаганда променя в позицията на САЩ за Путин
Орела плаши Левски с тунизиец
BMW разпродаде първата Neue Klasse за година напред
Най-добрата рутина за разтягане за жени над 40 години
4 зодии, които са най-разбиращите партньори
Коментари