Чужди вериги, но пък половината от стоките по щандовете са родни

Големият процент "имитиращи продукти" пак са наши производители

Чужди вериги, но пък половината от стоките по щандовете са родни

Проучване разбива редица митове за големите "лоши" вериги хипермаркети. Например, че пренебрегват българските производители и продават предимно вносни стоки, че предлагат храни второ качество, че крият печалби и данъци, че заради тях фалират малките магазини.

 

Според анализ на Института за пазарна икономика действителната картина е съвсем друга.

 

Пазарът е динамичен, но не и доминиран от големите вериги, информира Bulgaria ON AIR.

 

Те държат 1/3 от пазара. А над половината от стоката по щандовете им е българско производство, сочи проучването.

 

Към края на 2015 г. преките чуждестранни инвестиции в търговията на дребно са над 2,5 милиарда лева. Освен това веригите предлагат по-добри условия за служителите си от малките магазинчета.

 

Средната брутната месечна заплата в големите вериги е 976 лева през 2015 г. или над два пъти по-висока от тази в най-малките фирми.

 

Големите фирми са ангажирали около 12% от всички заети в сектора – преди две години в тях са работили около 36 600 души. Всъщност най-много заети има във фирмите с между 1 и 9 служители.

 

А колкото до качеството на стоките - големият процент "имитиращи продукти" са алхимия на наши производители, не на чужди компании.

 

За потребителите веригите са привлекателни най-вече с разнообразието си.

 

Dnes.bg

 

 

Коментари

България
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата