30 хиляди деца влязоха в училище

Това каза образователният министър Красимир Вълчев

30 хиляди деца влязоха в училище

Благодарение на усилията на институциите към днешна дата 30 хил. деца вече са влезли в училище, отчете във Велико Търново образователният министър Красимир Вълчев.

 

„В голяма степен успяхме, тъй като тръгнахме от това да идентифицираме над 200 хил., които бяха в системата на ГРАО, но липсваха в системата на образованието. Беше установено, че близо 3/4 от тези деца са напуснали страната. Сега работата вече е фокусирана върху ежедневната посещаемост на училище от страна на учениците. „С всички инструменти, които имаме да ги накараме задължително да се включат в нашата образователна система. Това дава допълнителна работа на учителите, ранно обхващане в детската градина на децата, чийто майчин език не е бъгарския, както и на децата от семейства с липса на отношение към образованието”, каза министърът.

 

Той каза още че заради принудителната грипна ваканция, ще се наложи изпитването и оформянето на оценки за приключвнто на първия учебен срок да се провеждат и в първите дни на втория срок. „Що се отнася до оформянето, не би следвало училищата да разчитат на последната седмица. Но там, където има неоформени ученици, ще има възможност това да се направи в началото на втория срок с решение на педагогическия съвет. Въпреки, че това би трябвало да са повече изключения.”

 

Министър Вълчев каза още, че чрез разходните стандарти са осигурени средства за увеличаване заплатите на всички учители, но в някои училища имало затруднения. „Директорът не трябва първо да отделя средства за всички други неща, а с полученото увеличение да увеличи възнагражденията. В края на март ще направим анализ и ще видим какви мерки да предприемем ако определен брой образователни институции не са увеличи заплатите . Но това трябва да са изключения, в общия случай средствата са достатъчни”, категоричен бе министърът.

 

По отношение на интереса на учениците към различните предмети и специалности, все още има нужда от сериозно мотивиране на учениците към математиката и природните науки и свързаният с това недостиг на инженери, IT специалисти и лекари. „Опитваме се да бъдат утвърдени повече паралелки в профилите математика, природни науки в професионалните гимназии свързани с техническите професии”, каза министърът.

 

monitor.bg

Новини

Коментари

България
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата