Шофьорите, имащи електронен акт, но неиздължили се към КАТ, да ги получават когато минават с колите си през Годишен технически преглед. Такава е идеята на Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи. По думите му, доскоро системата с връчването на електронни фишове не е била работеща, тъй като полицаите е трябвало да издирват нарушителите на пътя.
"В момента мобилни екипи на Пътна полиция могат при проверка на автомобила да установят дали има невръчени фишове и съответно да ги предаде на шофьора. Каква обаче е гаранцията, че всеки нарушител ще бъде спрян, за да получи електронния си фиш, който след това да заплати? Според нас много по-ефективно и улесняващо би било те да се събират на пунктовете за годишен технически преглед. Те са хиляди и всеки автомобил задължително преминава през един от тях годишно. Както вързаха системите и ако нямаш платен местен данък, не можеш да минеш през прегледа, по същия модел може да се направи и със системата на Пътна полиция. Това би улеснило както системата на МВР, така и шофьорите или поне съвестните сред тях", смята той. Тодоров твърди пред "Монитор", че според него основният проблем в България е, че при борбата с войната на пътищата се обръща внимание най-вече на размера на санкциите и наказанията.
"Проблемът е, че голяма част от тях не се събират и налагат. В държави като Франция и Германия процесът е изключително опростен. В момента, в който някой превиши скоростта и това се засече с камера, директно издърпват от банковата сметка парите от глобата, което след това, разбира се, може да се обжалва. Щом работи в държави с утвърдена демокрация, може и у нас . На мен лично ми се е случвало в Холандия да превишавам скорост с кола под наем и директно бях санкциониран, а превишението беше от порядъка на 12 км/час", посочи експертът. Според него големият брой нарушения на пътя се дължи на това, че все още няма достатъчно брой камери – републиканската пътна мрежа е 20 хил. км, за тях Пътна полиция разполага с 250 камери – и мобилни, и стационарни. Тодоров настоява, че към следенето за нарушения трябва да се включат и камерите на ТОЛ системата, освен за наличието на винетки – а те са към 400.
"Имаме и така наречените броячки на АПИ, които са 330. Отделно във всеки голям град има общинско видеонаблюдение, което също може да бъде включено в пътния контрол, но това не се прави. В момента имаме над 1000 камери, които не се използват за тази цел и това неизползване в крайна сметка дава възможност на шофьорите да превишават скоростните режими. Например в отсечката на магистралата София-Бургас, която е дълга 330 км, има само на 4 места стационарни камери и ако се появят 1-2 полицейски коли с мобилни, а това е крайно недостатъчно", настоява той.

                                    
            
            
                                Тъмната материя се подчинява на гравитационни „кладенци“                            
                                SpaceX изстреля в Космоса изцяло турски спътник                            
                                Бобровата луна: Най-близката суперлуна за 2025 г. ще озари небето тази седмица                            
                                Blue Origin проведе успешен тест на ракетата New Glenn                            
            
                                Левски с новина за Христо Йовов                            
                                Треньорът на Реал Мадрид защити звезда на Ливърпул                            
                                Страхотна новина за Байерн Мюнхен                            
                                Дейвид Бекъм ще получи рицарското си звание                            
            
                                5 тенденции за есента – директно от Париж!                            
                                7 апетитни рецепти с тиква                            
                                6 плода срещу ракови заболявания, според специалисти                            
                                Георги Господинов и Георги Мишев са носители на награда „Перото“                            
            
                                Европейската седмица на фертилността започна под мотото „С факти напред – образование и информация“                            
                                Неуспешните инвитро опити: как да не загубиш надежда?                            
                                През ноември отбелязваме Световния месец за борба с белодробния карцином                            
                                Защо да хапваме бадеми?                            
            
                
                
                
                
                
                
                
                
                
                
                
                
                
                            Telefonica свива наполовина дивидента си, фокусирайки се върху растежа                        
                            Как се развива сезонът на отчетите след Великолепната седморка                        
                            Как Audi направи първия си сериен plug-in хибрид                        
                            Приятелката на Григор Димитров – Ейса Гонсалес – до Нина Добрев на червения килим (СНИМКИ)                        
                            Защо Ана де Армас е скъсала с Том Круз?                        
Коментари