IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 11°
България
08:57 | 29 декември 2020
Обновен: 23:16 | 25 април 2024

КЗП: Куриерите са виновни за забавените доставки

Важно е искането за връщане на определен продукт да стане в писмена форма

По материала работи: Слав Велев
КЗП: Куриерите са виновни за забавените доставки

Забавените доставки, особено когато са подаръци за празници на близки хора, защото това са фиксирани дати, са най-честите проблеми за потребителите около коледните празници. Това коментира пред БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Когато има забавяне, отговорността е на куриера, обясни той.

"Когато говорим за онлайн пазаруване, не можем да подминем и правото на потребителите за връщане при отказ от стоки, които са закупили, но не са харесали", категоричен е Маргаритов.

Той обясни, че е много важно искането за връщане на определен продукт да стане в писмена форма като имейл, а не само да се говори по телефона с търговеца.

"Когато се позовава само на разговор, търговецът винаги може да се оправдае, че срокът за връщане е изтекъл и потребителят няма как да докаже, че не е прав", подчерта експертът.

14-дневният срок за право на връщане започва да тече от получаването на стоката от потребителя, допълни Маргаритов.

Маргаритов каза още, че Комисията за защита на потребителите смята да инициира законови промени през новата година, тъй като са получени са многобройни жалби от потребители относно дефектни стоки. Той даде пример със следния казус - при закупуване на телекомуникационно устройство с дефект, месеци наред то седи при търговеца с опити за безуспешни ремонти, а потребителят се примирява с това, че е затворил определена сума пари за продукт, който не може да използва.

Маргаритов е категоричен, че тази практика трябва да се преустанови и затова се готвят законовите промени, без обаче да противоречат на европейското законодателство.

 

Коментари

Няма такъв ( преди 3 години )
Тези неща може да ги обясвняваш на малограмотни. Останалите знаят повече и хич не ти вярват.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 1
Колев ( преди 3 години )
Много неприятен човек е този Маргаритов и оявно още не е изтрезнял, защото са доста несвързани изреченията му: "Забавените доставки, особено когато са подаръци за празници на близки хора, защото това са фиксирани дати, са най-честите проблеми за потребителите около коледните празници." "Когато говорим за онлайн пазаруване, не можем да подминем и правото на потребителите за връщане при отказ от стоки, които са закупили, но не са харесали"Страшно е!
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 0
Новини Варна