Извършените, но неразплатени строително-монтажни работи на стойност 600 млн. лв. ще бъдат платени след проверка за количество и качество. Половината от тези проверки вече са направени, всичко е както трябва и започваме плащанията. Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова, съобщиха от ведомството.
Не искам да прекъсвам диалога със строителните фирми, заяви арх. Комитова пред водещия Константин Вълков.
Твърдо трябва да се върнем към обществените поръчки и да избегнем т. нар. инженеринг. В него състои тайната на оскъпяване на строителството. Ако това се направи, няма да се раздуват цените и ще се разгърнат малките и средните предприятия, които са един от фундаментите на икономиката, категорична бе Виолета Комитова.
Инхаустът е процедура, която има много смисъл. Чрез нея държавата може да възлага на държавни дружества решаване на проблеми в екстрени ситуации без обществени поръчки. „Автомагистрали“ ЕАД е получила 1,5 млрд. лв. чрез инхаус за пътища, които са раздадени на други фирми. Компанията няма капацитет да ги усвои, обясни министърът.
Обществените поръчки са заобиколени от „Автомагистрали“ ЕАД и началниците над тях, каза арх. Комитова. Това са основните причини, поради които искам да се разделя с нейното ръководство. Засега сме намерили хора. Обявен е конкурс за постоянни назначения, всеки може да се яви, информира Комитова.
Автомагистрала „Хемус“ категорично трябва да продължи, докато я видим докрай. На участъци 1, 2 и 3 се работи. Ако се бърза с проектите, процедурите, ако се напрягаме, ще я завършим в срок, каза регионалният министър.
Държавата дава много пари за строителство, а фирмите получават малко пари. Корупцията няма лице, извършва се от хора с власт, те се чувстват защитени от закона. Когато партиите се изчистят от този тип лица, ще се повиши доверието в обществото, каза още министърът.
Има бум на жилищното строителство, но изоставане при техническата и социалната инфраструктура, а това създава проблеми, посочи арх. Комитова. Строежите не се контролират от един човек. Има устройствено планиране, което трябва да се следва. В инвестиционния процес всички са срещу строежите, когато започнат да се случват, а това не е правилно. Всеки започнал да строи, се е сдобил с документи с подпис и печат. Трябва да се търси отговорност на разрешилите строителството на всички спорни строежи, категорична бе министър Комитова.

Георг Георгиев: Русия не демонстрира готовност за постигане на мир
Десетки шофьори олекнаха със солени глоби след масови проверки за алкохол и наркотици
Квантовата връзка излиза в Космоса: Европа изстрелва спътника Eagle-1
Извънземните светове могат сами да произвеждат своята вода
Фантастиката става реалност: „Кораб на поколенията“ ще помогне на хората да напуснат Земята
В Антарктида откриха „капсула на времето“ на 6 млн. години
Приключи ли фаталният период за ЦСКА?
Левски е платил голяма сума за новия си автобус
Голяма драма! Слаб Лудогорец се измъчи за Купата
Голяма промяна в ЦСКА: Кюстендилеца каза какво мисли
Лесно предястие: Рулца с пушена сьомга
Признаци на токсичната връзка: как да я разпознаем и как да се справим
Изберете дърво и вижте какво разкрива за вас
Има ли връзка между метаболизма и сексуалната активност?
3 мистични билки, които се използват в медицината и днес
Стартира кампанията „Цената на красотата“ срещу рисковете от нерегламентирани естетични процедури
Хроничният стрес и зачатието – как кортизолът променя овулацията и сперматогенезата?
Лагард: Има спешна необходимост от укрепване на еврозоната и нейната икономика
Дезинформацията става все по-опасна с инструмента Sora 2 на Open AI
Паркирането на електромобили в София става платено?
Новото модно поколение – Лила Мос обединява модата и спорта в нова кампания на Puma
Ед Шийрън: Ще се нуждая от охрана, докато не умра
Коментари