Да не се прави компромис с часовете за обучение на бъдещите шофьори, искат от бранша
Без резултат приключиха разговорите между държавата и представители на автошколите. От бранша продължават да искат промени в действащите нормативни актове с цел подобряване качеството на обучението.
Увеличаване на часовете за кормуване, въвеждане на електронна система за следене на практическото обучение, трудови договори за автоинструкторите и ревизия в Изпълнителна агенция Автомобилна администрация – това са част от спорните точки, които нажежават страстите сред представители на браншовите организации.
"Най-важното е, че се опитахме да възстановим диалога", каза служебният министър на транспорта Георги Тодоров.
Исканията на автоинструкторите са едни и същи през последните години.
"Не можем да бъдем против електронизацията, това е все едно да бъдем против космонавтиката. Страхът идва при тези, които знаят, че ще работят повече. Масова практика е да не се включва повече от втора предавка, да не се дават часовете, да не се вдига повече от 20 км/ч, да няма теоретично обучение и това е проблем на държавата", посочи част от проблемите председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България - Красимир Георгиев.
Той заяви, че твърдо ще настояват обучението да бъде безкомпромисно. В това число - държавата да защити гражданите от ощетяване, свързано с часове за обучение на бъдещите шофьори.
Според изпълнителния директор на ИА Автомобилна администрация Бойко Рановски, консенсус трудно може да се постигне.
"Но всички могат да направят отстъпки. Наредба 37 не е променяна, защото има разнобой в мненията и не може да се приеме. В наредба 37 има и много хубави неща, които облекчават бизнеса. Ние стоим на едно място, а всички казват, че има бюрокрация. Тя трябва да се промени. Да се надяваме, че някога ще влезе и ще облекчи бизнеса", каза Бойко Рановски.
През следващите дни отново ще има среща между държавата и представители на бранша.

Бомбена заплаха внесе смут на летище във Вашингтон
Кои лекарства липсват най-осезаемо у нас?
Загиналият в катастрофа Диого Жота стана футболист на 2025 г.
Китай стартира първия в света ториев реактор
Пакистански астронавт ще посети китайската орбитална станция „Тянгун“
Обсерваторията „Вера Рубин“ откри огромен звезден поток
В монголската пустиня издигат „марсиански“ лагер
Звезда на Левски каза как ще победят ЦСКА
Навръх сблъсъка Ливърпул – Реал: Разкриха кой от двата колоса е предпочитал Вирц
Стоичков със силни думи за перлата на ПСЖ за наградата „Golden Boy“
Сабаленка с втора поредна победа на Финалния турнир на WTA
Тест: Коя емоция управлява живота ви в момента?
Пълнолуние в Телец на 5 ноември – портал към изобилие и сбъдване на желания
Сила на всяка възраст – 3 причини жените да вдигат тежести
Нов нехормонален медикамент при менопауза одобри FDA
Памуклийка – древна билка от помощ при съвременни заболявания
Захарен диабет тип I при деца - хранене и инсулинолечение
В УМБАЛ „Света Марина“ – Варна спасиха петдневно бебе с рядка вродена аномалия
Цената на биткойна падна под 100 хил. долара за първи път от края на юни*
Кои лекарства липсват най-осезаемо у нас?
Когато кибер измамникът почука на вратата ви
Cadillac сложи космическа цена на своя флагман
Антъни Хопкинс: Вече е модерно да „страдаш“ от нелечими болести
Фантастичен НОЕМВРИ за 3 зодии!
Коментари