През последните години търговците стартират периода на Черния петък по-рано. Това каза през Радио "Фокус" председателят на КЗП Димитър Маргаритов. Той обясни, че проверките на инспекторите ще бъдат в две направления - онлайн и конвенционална търговия, обобщава "ДИР.bg".
"Традиционно в последните години в България има период на намаления, но ако сравняваме с други пазари, по-скоро сме близки до европейския континентален пазар за разлика от американския, където процентите намаление са по-високи, но периодът на намаление е по-кратък. При нас се наблюдава по-дълъг период, но не можем да говорим за преобладаващо бомбастични проценти, каквито виждаме в самия ден "Черен петък" в САЩ", допълни Димитър Маргаритов. Той посочи, че на нашия пазар има и друга особеност.
"През последните години тази кампания се изтегля малко по-напред във времето", каза Маргаритов. По думите му през последните две години COVID обстановката доведе до съществени промени в пазаруването и все повече потребители се възползват от офертите в интернет. Той посочи, че поради тази причина проверките ще бъдат фокусирани и в зависимост от активността на потребителите.
"Но наблюдението на пазара започва в ранен период, за да се установи дали търговците дават коректно послание към потребителите, а не просто да вдигат цената непосредствено преди кампанията", допълни председателят на КЗП.
Той уточни, че най-честите сигнали за нелоялни практики в Черния петък са свързани с увеличена цена на отделни стоки, както и некоректно обявяване на самото намаление.
Оказва се, че 70,3% от българите, живеещи в градските райони, възнамеряват да купят нещо на Black Friday. Това сочат резултатите от проучване на Kantar за разпознаваемостта и нагласите за покупки в рамките на кампанията. Сред най-популярните категории през 2021 г. са малки електроуреди, дрехи и обувки, мобилни телефони.
Над 500 лв. е планираният бюджет за Black Friday при над 20 процента от участниците в проучването.
По отношение на бюджета, който възнамеряват да изразходват, 41,5% от потенциалните купувачи планират да похарчат до 200 лв., 33% възнамеряват да отделят бюджет между 200 и 500 лв., а 20,7% са планирали бюджет над 500 лв. за закупуване на желаните продукти по време на Black Friday, отбелязва БТА.
Проучването показва и предпочитане на онлайн магазините за Black Friday: 73,9 на сто от потенциалните купувачи възнамеряват да пазаруват от електронни магазини.

Обедна емисия
Два месеца преди Еврозоната: Поскъпнаха ли фризьорските услуги?
Казусът с Бюджет 2026 навлече гнева на опозицията (ВИДЕО)
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
Суперкомпютър изчисли: Арсенал ще стане шампион
Дадоха Мъри за пример в Турция
Крушарски и Филипов влязоха в нов сблъсък след дербито
Ямал скъса със секси рапърка + СНИМКИ
Седмична нумерологична прогноза за 3 – 9 ноември
Любовен хороскоп за ноември
Възстановяване на самочувствието след раздяла – какво помага?
3 упражнения, с които да намалите мазнините около талията при перименопауза
Откриха нови сигнали в мозъка, чрез които се диагностицира Паркинсон
Кои храни са най-вредни за мозъка?
Как да разпознаем инфекциозна мононуклеоза в детска възраст?
Какво е козметичен фастинг и защо набира популярност?
Голям германски доставчик на авточасти забавя производството поради недостиг на чипове
Казусът с Бюджет 2026 навлече гнева на опозицията (ВИДЕО)
Резервният план на Tesla за Cybercab: да го продава с волан
Неймар се завърна, но Сантос не спечели
Италианска схема удря застрахователите в Европа
Дрю Баримор за влизането си в клиника на 13 години: Най-доброто нещо, което някога ми се е случвало
Вълшебен ХЕЛОУИН за 3 зодии!
Коментари