IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 23°
България
16:15 | 12 декември 2021
Обновен: 16:43 | 27 март 2024

Все повече ученици не могат да свързват логически изречения

Онлайн обучението и изместването на книгата от компютър води до проблеми, смятат педагози

По материала работи: Слав Велев
Все повече ученици не могат да свързват логически изречения

Тестовите задачи вкарват учениците в мисловен шаблон, а това не развива способността им да разсъждават. Това е заключението на учители и специалисти по български език. А обучението онлайн в условията на епидемия само задълбочава това.

13-годишният Димитър иска да учи информатика и от 5 години ходи на уроци по програмиране. Но не спира да набляга и на уроците по български език и литература.

"По-труднички са ми, но ми харесва науката за самия език, няма как без него да се общува. И е важно да се използва правилно", сподели ученикът, предаде Bulgaria ON AIR.

За седмокласника тестовите задачи са нож с две остриета.

"Когато трябва да пиша отговор ми е малко по-трудно да го формулирам. Но на някои задачи ме улеснява, защото мога това, което съм си наумил, да го напиша директно", уточнява Димитър.

Според учителя по български език и литература Доротея Николова тoзи тип задачи са добър инструмент за проверка на знанията, но има и недостатъци.

"Някои задачи ограничават желанието за мислене и разсъждение у учениците. Когато те си помислят, че са открили някои от верните отговори, просто спират да се задълбочават. И много често грешат", обяснява учителят.

Тя е убедена, че децата често са изправени пред невъзможността да свързват изречения логически.

"По български език и литература им е изключително трудно да разбират текст. Да разбират смисъла на текста и да извличат информация от него. Звучи ужасяващо, но е факт", допълва преподавателят.

И ученикът, и учителят са съгласни, че в условията на епидемия изместването на книгата от компютъра е проблем.

"По повечето предмети ми е по-лесно присъствено. Не ми падна много успехът, но имахме едно-две изпитвания и там не бяха толкова високи оценките", сподели Димитър.

 "Учениците станаха малко по-инертни. Без желание да учат. А процесът на учене трябва да извира от тях самите", убедена е Доротея Николова.

За Димитър засега най-трудното остават архаизмите в произведенията. Доротея Николова пък се надява, въпреки всичко, децата да четат повече и да си говорят повече вкъщи.

Вижте повече в репортажа на Bulgaria ON AIR

Коментари

Новини Варна