IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
България
10:15 | 4 май 2022
Обновен: 15:00 | 18 април 2024

До седмица – празни рафтове. Превозвачи спират доставки на храни

С две стъпки цените на бензина и дизела може да са с 45-50 ст. за литър надолу

По материала работи: Слав Велев
До седмица – празни рафтове. Превозвачи спират доставки на храни

Превозвачите излизат на безсрочен протест от 10 май

Рафтовете с храна в магазините в цялата страна може да останат празни, защото няма да има кой да доставя стоките. От 10 май превозвачите обявяват безсрочен протест докато не бъдат изпълнени исканията им, каза за “Труд” изпълнителният директор на Съюз на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. Единни сме в бранша, в протеста ще се включат петте сдружения в товарния сектор и двете сдружения на автобусните превозвачи, допълни той, цитиран от "Труд".

Това означава, че от следващия вторник ще спрат товарните превози в страната и междуселищните автобуси. Градските автобуси в голяма част от градовете, като София, Бургас и Варна, са общински дружества. Затова не е ясно дали те ще се включат в протеста.

Основните искания на превозвачите са четири и протестът ще продължи докато те не бъдат изпълнени. Те са намаляване на акциза за горивата с 50% за срок от месеца, премахване на биодобавката в горивата за срок от шест месеца, тол таксите да не бъдат увеличавани, а автобусните превозвачи да получат пълния размер на компенсациите за отстъпките, които правят за пенсионери, деца и други, които по закон могат да пътуват с намаления.

Идеята е с двете мерки по отношение на горивата - намаляване на акциза и отпадане на биодобавката, цените им да паднат с 45-50 ст. за литър, а тол таксите да не бъдат променяни и да не товарят допълнително потребителите, обясни Йордан Арабаджиев. Според разчети на превозвачите, ако тол таксите бъдат повишени и второкласните пътища в страната станат платени за камионите, цените на стоките и услугите ще нараснат и всички граждани ще трябва да плащат по 500 лв. допълнително на година.

Няма да бъде достатъчно да бъдат изпълнени само част от исканията ни, за да спрем протеста, обясни Йордан Арабаджиев. От бранша са единни, че всичките им искания трябва да бъдат изпълнени. Превозвачите поискаха и оставката на тримата министри, които имат отношение към дейността им - министърът на транспорта Николай Събев, на финансите Асен Василев и на регионалното развитие Гроздан Караджов.

На въпрос на “Труд” дали, ако бъдат изпълнени другите им искания, превозвачите ще оттеглят исканията си за оставки на министри, Йордан Арабаджиев обясни, че за тях са важни резултатите. “Да има резултати, за нас това е важното. Ние не гоним политически цели, гоним резултати, които да окажат влияние върху инфлационните процеси и кризата”, заяви той.

През март в Испания имаше протест на превозвачите. Те протестираха доста дълго време, в резултат на което имаше празни рафтове по магазините. “Нищо чудно и тук да стигнем до такъв резултат. Ще протестираме докато има резултати.

Което означава, че може да има дефицит на стоки в магазините”, каза Йордан Арабаджиев. Протестът в Испания затрудни и работата на редица заводи. Накрая обаче правителството прие исканията на бизнеса и отдели 450 млн. евро за транспортния бранш, включително и намаление на акциза.

“Два месеца уж сме в комуникация с правителството, чуваме обещания, а резултат няма никакъв. Искаме реални действия, мина времето за обещания, за мислене, дошло е време за действия и резултати”, каза Йордан Арабаджиев. Очакваме най-накрая някой да се замисли сериозно за икономическата криза и как транспортната услуга влияе пряко върху цените на другите стоки, допълни изпълнителният директор на Съюз на международните превозвачи.

От Българската газова асоциация смятат, че правителството обрича икономиката на страната на сериозни изпитания.

Правителството задълбочава кризата с природния газ, обричайки и икономиката на страната на сериозни изпитания. Това гласи позиция на Българската газова асоциация (БГА), изпратена до парламентарните групи в Народното събрание.

На обществото се поднасят неверни твърдения за мотивите на “Булгаргаз” да не приема газ от “Газпром”, посочват от БГА.

Твърдението за големи капацитетни възможности за приемане на газ чрез българската газопреносна мрежа е необосновано. Трасето на Балкански поток в Сърбия и Унгария няма реверсивна проводимост, заявяват от БГА и поставят няколко въпроса към Министерството на енергетиката. Сред тях са: Има ли риск “Газпром” да предяви неустойки заради клаузата в договора “take or pay” за неплатените договорени количества газ? Защо “Булгаргаз” не обяви източника на газа, който купува? Защо “Булгаргаз” не осъществи сам внос на газ? Кой и кога е информирал предварително частния търговец “МЕТ Енерджи Трейдинг България” да резервира капацитет на приемния терминал в Гърция?

Коментари

Новини Варна