Снимката е илюстративна/АРХИВ
Портфейлите сега са поизтънели след празниците през декември и в началото на януари – купувахме подаръци, организирахме събития. Сега разполагаме с по-малко финанси. Същевременно обаче се появяват оферти, при които изкушаващото е не толкова процентът отстъпка, а по-ниската цена в сравнение с това, което се е искало за същия продукт само преди няколко седмици.
Януарските намаления наистина може да изглеждат изкушаващи! Но ако се впуснете в приключението да пазарувате от тях, има важно правило! Проучете има ли друга причина стоките да са толкова намалени – скрити дефекти, деформации и замърсяване в резултат на изпробване от много клиенти и пренареждане от консултантите, силно ограничен избор откъм номера и цветове и пр.
Експертите от онлайн платформата „Ние, потребителите“ обръщат внимание на три важни момента, които е добре да си изясните преди да купите стока на значително по-ниска цена от тази, на която е продавана доскоро.
Преди всичко, задайте си въпроса: нужна ли ви е тази стока точно сега и не можете ли да отложите или изобщо да пропуснете покупката?
На следващо място трябва да се замислите за вас или за търговеца е по-важно да се осъществи тази сделка? Имайте предвид, че в момента продавачите търсят начини да пласират залежалата стока, за да може постепенно да освободят място за новите колекции, които ще започнат да зареждат за следващия сезон.
И най-важното – проверете дали няма да бъдат ограничени по някакъв начин законовите ви права само защото ще купите на значително по-ниска цена? Например, да ви кажат, че нямате право на рекламация, ако впоследствие установите наличието на някакъв дефект. Не се примирявайте и ако опитат да ви отнемат права, с които обичайно разполагате като това да премерите дрехата или да изпробвате функционалността на уреда преди да ги закупите.
„Тези намаления биха могли да са реални, защото са поредните. А и търговците искат да се освободят от някои стоки. Скоро ще започнат организация по зареждането с нови колекции и затова имат интерес да реализират тази продукция, вместо да я прибират в склада чак за догодина. Това за тях би означавало разходи, а и риск дали въпросните стоки ще бъдат актуални през следващия сезон“, коментира Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“ по Еuronews Bulgaria.
Затова трябва да имаме едно наум и за нелоялните практики за пласиране на стоките. Такава може да бъде подвеждаща информация за условията. Например, да пише намаление 50% при покупка на два броя облекла, но чак на касата или като си погледнете касовата бележка да научите, че отстъпката се прилага само от цената на втората, по-евтина стока, а не за цялата сума. Или че трябва да закупите две еднакви стоки, за да ползвате обявения отбив от цената – нещо, за което не сте били уведомени предварително.

Десетте най-малко посещавани държави в света
Пенсионният сектор тества готовността си за еврото
Част от амазонската тропическа гора вече е частна собственост
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Лаутаро качи Интер на първото място
Резил за Кирил Десподов в Гърция
Последният Майнц шамароса Байерн в Мюнхен
Скандално: Ако Левски не стане шампион, Гонзо си заминава
Дневен хороскоп за 15 декември, понеделник
Седмичен хороскоп за 15 – 21 декември
Любовен хороскоп за 15 – 21 декември
10 евтини, но луксозни акцента за украса на масата
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
Мелони: Европа трябва да приеме новата стратегия за сигурност на Тръмп
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Маникюр за Коледа – празнични идеи за къси и дълги нокти
4 зодии, които ще излекуват разбитото си сърце през зимата
Коментари