Габриела Руменова/„Ние, потребителите“
Иска ми се да видя как институциите работят съвместно по потребителските проблеми. Когато един казус стигне до даден контролен орган и той прецени, че неговите правомощия не стигат да доведе докрай решаването му, да се обърне към другите компетентни институции и с общи усилия да намират ключ към него. Това каза по Радио „Фокус“ по повод Световния ден на потребителите създателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
„Повдигнахме темата за пластмасовите кутийки за еднократна употреба, в които от началото на годината магазините поставят гозбите и други продукти от „кухнята“ и които таксуват по 20 стотинки по силата на наредба за ограничаване употребата на пластмаса. И сега има вече официални отговори от страна на Комисията за защита на потребителите (КЗП), че след като цената е предварително обявена – няма проблем, поне от гледна точка на техните правомощия. Обаче аз си мисля, че в тази ситуация и в много други, разбира се, е добре тя да се обърне към другите компетентни институции и да работят заедно, защото хората не искат да чуят "Няма проблем от наша гледна точка, оправяй се нататък сам““, даде пример Руменова.
Освен да се търсят помежду си, институциите трябва и да се вслушват една в друга. Пример за такава необходимост са развилите се около повишаването на цените на телекомите събития. От онлайн платформата „Ние, потребителите“ първи обосноваха неравноправността на клаузата, която позволява индексирането на цените веднъж годишно, тезата бе възприета и от омбудсмана проф. Диана Ковачева, която изпрати официални писма до КЗП, КРС и КЗП, но решение все още не е известно да има.
„В началото на годината, когато първият мобилен оператор информира, че ще индексира цените на абонаментните си планове, поставихме тезата, че това е възможно заради допуснати неравноправни клаузи в общите условия и на трите телекома, и предупредихме, че се очаква и останалите да го направят. След като два месеца обяснявахме в медиите, че в тази ситуация потребителите са оставени без възможност да се откажат без неустойки от договорите и че дори да го направят, няма при кого да отидат, случаят стигна до омбудсмана и до икономическата комисия към Народното събрание. От председателя на КЗП бе изискано официално становище, но въпросът продължава да виси и до момента“, посочва експертът пред в. „Струма“.
Потребителите все още очакват да научат резултатите от обявения за започнал през есента на миналата година преглед на общите условия на телекомуникационните дружества и кои клаузи са определени от КЗП за неравноправни.

Успехи за четири зодии на 26 октомври
Рецепта за яйца със спанак по турски
РЗИ-Бургас: Водата в Елените още не е годна за пиене
Хороскоп за ноември: Големи разкрития и трансформации
Определиха химичния състав на кометата Понс – Брукс
Учените съставиха най-големия в историята каталог на галактическите купове
Русия ще достави на Луната първите елементи за лунна станция до 2034 г.
„Най-евтиният в света“ хуманоиден робот струва само 1370 долара (видео)
Спортът по телевизията днес, 26 октомври
Мачовете по телевизията днес, 26 октомври
Не направихме основни неща в играта, ядосва се Слот след загубата
Ландо се справи с Ферари за полпозицията в Мексико
Таро карта за 26 октомври, неделя
Обичаите на Димитровден
Дневен хороскоп за 26 октомври, неделя
Седмична таро прогноза за 27 октомври – 2 ноември
Болест на котешкото одраскване
XII национален конгрес по интервенционална кардиология – научни достижения, иновации и обмен на опит с терапевтична работа на живо
ИСУЛ обявява безплатни прегледи за рак на простатата през ноември
Пирогов провежда още един курс по първа долекарска помощ при инциденти с възрастни
Кадър на деня за 25 октомври
Успехи за четири зодии на 26 октомври
Петролът и златото: тактически ходове, а не нова тенденция
България изпревари Япония по дял на електромобилите
5 капана на мисълта, които държат дори най-привлекателните хора необвързани
4 зодии, които са най-разбиращите партньори
Коментари