Снимката е илюстративна: АРХИВ
"Три различни ръководни състава на Комисията за защита на потребителите (КЗП) с председатели последователно във времето Димитър Маргаритов, Иван Френкев и настоящият Стоил Алипиев не предприеха действия за премахване на несправедливата уговорка при мобилните оператори за ежегодно индексиране на цените на услугите по действащи договори, без възможност потребителят да се откаже без неустойки". Това заявяват в позиция до ИА "Черно море" от съществуващата от половин година онлайн платформа „Ние, потребителите“.
Още в началото на 2023 г. от платформата анализират клаузата за индексирането на цените, обоснова нейната неравноправност, постави проблема и публично поиска от КЗП да приложи компетенциите си за нейното редактиране или отстраняване от дружествата, вкл. през сезиране на съда. Акцентира и върху обстоятелството, че практиката е и при трите телекома и затова трябва да се намеси и КЗК. Потребителската организация се обърна и към омбудсмана проф. Диана Ковачева, която възприе доводите и ги представи пред КЗП и други контролни органи.
Затова онлайн платформата „Ние, потребителите“ подкрепя настоятелните действия на обществения защитник за решаване на проблема и призив към министъра на икономиката Никола Стоянов за преразглеждане на изпратеното до нея становище на КЗП за липса на неравноправни клаузи и нелоялни търговски практики от страна на мобилните оператори в общите условия към договорите на дружествата, коментират от организацията.
„Договорите се подписват, за да гарантират сигурност и предвидимост за двете страни! В случая мобилният оператор се ангажира, че ще предоставя на своя клиент определени услуги, на предварително уточнени цени за конкретен период от време, а потребителят се обвързва с телекома за посочения период, за да може да получава въпросните услуги при договорените цени. Но тук е оставена „вратичка“, която позволява на дружеството да повиши първоначално договорената цена, без потребителят да може да има полезен ход“, коментира още преди близо 4 месеца създателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Ако още през 2022 г. – първата година, в която операторите решиха да приложат индексация, проблемът беше разгледан експертно и тази клауза беше обявена за неравноправна, сега не бихме имали този потребителски казус. Тогава, умишлено или поради слаба експертиза, тогавашният председател Димитър Маргаритов, вместо да премахне изцяло неравноправната клауза, се опитваше единствено да смегчи нейното негативно влияние върху потребителите на мобилните услуги (вместо 5%, 3,3% увеличение).

Извършват забранени разкрасителни процедури в гаражи и бензиностанции
Бум в строителството: Разрешителните за нови жилища скачат с над 32% в края на 2025 г.
Vampire Love на SEVI поставя началото на новия албум на групата
На 3 ноември 1957 г. стартира първият в света биоспътник с кучето Лайка на борда
Учени предупредиха за засилване на слънчевата активност
От Токио до Ню Йорк само за час: Започват суборбитални полети
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Рефер изрита звезда на Милан (ВИДЕО)
Ботев: Заплахите за изпращане в "Б" група не ни плашат, имаме най-добрия играч в шампионата
Шести различен пост! Коомпайнерс се превръща в защитник
Радост за Макс! Чакат дъжд в Сао Пауло през уикенда
Тези 4 зодии ще бъдат най-засегнати от ретрограден Меркурий
5 есенни супи с малко въглехидрати
9 стъпки от аюрведа, които трансформират живота към по-добро
Протеинова салата с кисело мляко и грозде
Какво прави магданозът за здравето ни?
Защо периодичното посещение на зъболекар е важно?
Възли и рак на щитовидната жлеза - кога има повод за притеснение?
Менопауза – естествен преход, който може да бъде преодолян с лекота
Къде е България на световната карта на медицинските иновации?
Напук на доклада "Драги": България раздува публичния сектор, товари частния
Дизайнер показа драстично обновена Mazda3
Ким Кардашян променя живота си, сбъдвайки мечтата си да работи като адвокат
Как се маскираха звездите на Хелоуин? - втора част
Коментари