Снимката е илюстративна: АРХИВ
"Три различни ръководни състава на Комисията за защита на потребителите (КЗП) с председатели последователно във времето Димитър Маргаритов, Иван Френкев и настоящият Стоил Алипиев не предприеха действия за премахване на несправедливата уговорка при мобилните оператори за ежегодно индексиране на цените на услугите по действащи договори, без възможност потребителят да се откаже без неустойки". Това заявяват в позиция до ИА "Черно море" от съществуващата от половин година онлайн платформа „Ние, потребителите“.
Още в началото на 2023 г. от платформата анализират клаузата за индексирането на цените, обоснова нейната неравноправност, постави проблема и публично поиска от КЗП да приложи компетенциите си за нейното редактиране или отстраняване от дружествата, вкл. през сезиране на съда. Акцентира и върху обстоятелството, че практиката е и при трите телекома и затова трябва да се намеси и КЗК. Потребителската организация се обърна и към омбудсмана проф. Диана Ковачева, която възприе доводите и ги представи пред КЗП и други контролни органи.
Затова онлайн платформата „Ние, потребителите“ подкрепя настоятелните действия на обществения защитник за решаване на проблема и призив към министъра на икономиката Никола Стоянов за преразглеждане на изпратеното до нея становище на КЗП за липса на неравноправни клаузи и нелоялни търговски практики от страна на мобилните оператори в общите условия към договорите на дружествата, коментират от организацията.
„Договорите се подписват, за да гарантират сигурност и предвидимост за двете страни! В случая мобилният оператор се ангажира, че ще предоставя на своя клиент определени услуги, на предварително уточнени цени за конкретен период от време, а потребителят се обвързва с телекома за посочения период, за да може да получава въпросните услуги при договорените цени. Но тук е оставена „вратичка“, която позволява на дружеството да повиши първоначално договорената цена, без потребителят да може да има полезен ход“, коментира още преди близо 4 месеца създателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Ако още през 2022 г. – първата година, в която операторите решиха да приложат индексация, проблемът беше разгледан експертно и тази клауза беше обявена за неравноправна, сега не бихме имали този потребителски казус. Тогава, умишлено или поради слаба експертиза, тогавашният председател Димитър Маргаритов, вместо да премахне изцяло неравноправната клауза, се опитваше единствено да смегчи нейното негативно влияние върху потребителите на мобилните услуги (вместо 5%, 3,3% увеличение).

Селото в Швейцария, което отказва да изчезне
Хороскоп за 4 ноември: Съвет за всяка зодия
Токсичните навици, които ни пречат да сме щастливи
Хората са обречени на самота във Вселената заради ограниченията на разума
Едно от най-трудните места за изследване: Защо Беринговият мост е толкова важен
Мускулна тъкан беше отпечатана на 3D-принтер в условия на безтегловност
В Хърватия е открита рядка статуя на спящия Купидон
Лацио се изкачи до осмото място с победа 2:0
Еуфория на "Герена": Уникална новина за Левски
Късмет за ЦСКА, звезда на Левски е аут от Вечното дерби
Шампион ли е Левски? Ето какво казаха от Бистрица
Пълнолуние в Телец на 5 ноември – портал към изобилие и сбъдване на желания
Марс в Стрелец на 4 ноември – слагаме край на застоя
„Рожден ден“ – комедията, която не разочарова
Любовен хороскоп за ноември
Как се формира биологичният ни часовник?
Стресът се отразява видимо върху стойката и дишането, когато е хроничен
Извънматочна бременност - видове и клинична картина
Нови 40 специализанти ще получават финансов стимул по проекта на здравното министерство
Geely ще използва бивш завод на General Motors в Китай за производство на екологични коли
Хороскоп за 4 ноември: Съвет за всяка зодия
Кръговата икономика у нас вече е 5% от БВП и носи растеж и иновации
Nissan и Mercedes затварят съвместната си фабрика
Ана Уинтур на 76 – жената, която промени завинаги начина, по който светът гледа на модата
Седмичен любовен хороскоп 3-9 ноември
Коментари