IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 13°
България
15:00 | 1 май 2024
Обновен: 16:02 | 15 май 2024

Скандална нелоялна практика на туроператор (ВИДЕО)

Мъж си поръча сешоар онлайн, получи два буркана с марихуана

По материала работи: Слав Велев
Скандална нелоялна практика на туроператор (ВИДЕО)

Габриела Руменова/Кадър: Bulgaria ON AIR

"БОНУС пакет МАКСИМАЛНА СИГУРНОСТ" в случай на смърт на пътуващия е включил туроператор в офертата си за организирано туристическо пътуване. Това съобщи в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR основателят на онлайн платформата "Ние, потребителите" Габриела Руменова и обясни, че това е нелоялна търговска практика.

Съгласно Закона за задълженията и договорите при двустранните договори, ако задължението на едната страна се погаси поради невъзможност за изпълнение, договорът се разваля по право. В случая и за двете страни има обективна невъзможност - нито мъртвият може да плаща, нито туроператорът може да предостави туристическа услуга на мъртвец. Следователно, и да не е налице „бонус пакетът“, в тази хипотеза туроператорът ще бъде длъжен да възстанови заплатената сума на наследниците на починалия.

„Ако потребителят не знае, че разполага с такова право по закон, това твърдение може да стане причина да си купи точно този пакет заради точно тази уговорка.“, коментира експертът.

Руменова посочи и че в актуалните общи условия на туроператори има редица несправедливи уговорки, които представляват и нарушение на действащото потребителско законодателство, включително на европейски директиви, сред които и тази за неравноправните клаузи в потребителските договори.

Тя даде примери с клаузи, с които туроператорите си запазват правото да променят датата и часа на заминаване, при включени самолетни полети да потвърдят часа на отпътуване от 5 до 7 дни преди началото на пътуването, да връчат окончателната програма в деня на заминаването, без да се предвижда официално туристите да могат да се откажат от договора на основанието на тези промени и да получат парите си обратно. Същевременно, при отказ от пътуването по желание на потребителя, той дължи до 100% от таксата като неустойка.

В студиото на „България сутрин“ експертът коментира и куриозният случай, при който мъж поръча през интернет сешоар, а получи буркан с марихуана. „Като се абстрахираме от криминалния аспект и от куриозния привкус на казуса, трябва да кажем, че при сгрешени от търговеца поръчки, потребителят има право да предяви рекламация и следва да си получи обратно всички пари, включително и за куриерските разходи.“. Друг вариант за уреждането на спора е търговецът за своя сметка да изпрати повторно реално поръчаната от клиента му стока.a

Коментари

Новини Варна