Поведение на доставчик взрив мрежата! Клиентът плаща с карта и не му дава бакшиш

Видеото отвори дебата за бакшишите

Поведение на доставчик взрив мрежата! Клиентът плаща с карта и не му дава бакшиш

Поведение на доставчик на храна, който твърди, че "трябва да се уважава чуждия труд", след като достави пица на семейство без да получи бакшиш буквално взриви социалната мрежа Threads и отвори дебата за бакшишите.

Видео от охранителна камера показа разговора между доставчика и клиента. Разновачът от известна верига за пици казва, след като мъжът си взима пицата без да остави допълнителен бакшиш, следното: "Господине, само да ви кажа нещо. Научете се да уважавате чуждия труд", пише GlasNews.

Това се случва след като клиентът му казва довиждане и му пожелава лека вечер.

"Не ви носи вятър. Само това ще ви кажа. Помислете малко, не е окей. Това, че сте платили с карта, не ви носи вятър.", продължава доставчикът.

Според него да се каже само "благодаря" не е достатъчно уважение към труда му. Името на доставчика е Станислав. Не отговаря на въпроса как е фамилното му име.

Не става ясно кога и къде е направено видеото. Справка в сайта на веригата ресторанти показва, че техни обекти има само в няколко града у нас - София, Перник, Пловдив, Стара Загора, Варна и Бургас. Записът бе споделен в социалната мрежа Threads от потребителя Петър Недялков.

Авторът на публикацията попита потребителите две неща: Първо, колко бакшиш оставят, и второ - дали карат доставчиците да се качват до вратите на апартаментите.

Как мислят потребителите на Мрежата?

"Доста нагло поведение от куриера, даже бих казал недопустимо за всякаква професия и трябва да се наказва. В длъжностната му характеристика не пише, че трябва да получава бакшиш, а да доставя – ако ще и небостъргач пеш да изкачва. Не трябва да се държи сметка на потребителя за бакшиш, а на работодателите за ниската заплата", на мнение е мъж.

Друг пък добави, че често има проблем с куриерите от този ресторант. "Плащам с карта и особено на техните куриерите оставям точно 0 лева. Последния път искаха да слезна до колата, че нямало къде да паркират. Като няма къде да паркираш - не обслужваш региона, а не да караш хората да слизат!"

Жена пък използва думите на куриера срещу него - "Плащам с карта и оставям 0 бакшиш. Както човекът каза - научете се да уважавате чуждия труд. Тея пари за бакшиша не идват от небето, въздухът не ги е докарал тея пари. Аз съм ги изкарала. А човекът е на заплата и процент. Ако не е доволен да се ориентира. Аман от американизиране на държавата. Някой дочул, че в Америка давали бакшиши и сега ние сме длъжни да им даваме. Да, ама не", и припомни, че бакшишът е пожелание.

"Плащам с карта и не оставям бакшиш. Щом в сайта искат да въведа точен адрес, в който включва етаж и апартамент, е логично да го донесе до вратата. Това му е работата, за която получава заплата. Ако не е доволен от нея спокойно може да я смени. Не сме длъжни потребителите да го издържаме, защото не е успял да се договори с работодателя си. Аз съм си платила стойността на доставката, така че претенциите се отправят към работодателя", коментира пък друга жена.

В дебата се включи и бивш доставчик, който разясни, че не са длъжни бившите му колеги да се качват до вратата на апертаментите. "Доставка до врата, значи вратата на сградата. Ако живееш в къща, съм пред вратата ти, ако си в блок - НЕ СЪМ ДЛЪЖЕН", написа Стоян Зашев, добавяйки следното: "Ходенето до врата е време, време в което мога да взимам други поръчки. Като ще ми губиш времето - остави ми бакшиш".

Той каза още, че доставчиците научават хората, които не оставят бакшиш - което си има и своите последствия. "Вашата поръчка ВИНАГИ ще е последна, а торбата ще седи в краката, където духа климатикът на макс."

Друг бивш доставчик също коментира публикацията на Недялков.

"Оставям и бакшиш. Работил съм като доставчик, та имам някаква солидарност. Обаче реакцията на "сърцатия" куриер ми иде малко в повечко. Колкото и да ми е било неприятно да доставям пици, винаги съм знаел, че бакшишът не е нещо, което просто ми принадлежи. Клиентът е цар. Не можеш да си позволиш да търсиш сметка, да се обясняваш, камо ли да правиш мизерии с храната (очевидно имейки предвид коментара на Зашев от по-горе)", написа мъжът.

Настоящ доставчик, който следва инструкциите на клиентите си, каза, че почти всеки път получава бакшиш.

Мъж пък сподели, че винаги оставя поне 10% от стойността на поръчката.

"Щом имам възможност да си поръчам храна, значи мога да заделя и за бакшиш. Бил съм от другата страна и знам какво е да се надяваш на това, знам какви са и условията на работа, макар в последните години да са се подобрили доста. Никога не карам разносвачите да се качват. За мен това е една минута в двете посоки. За работещият е повече, а за този който очаква храната си след мен значи тя да е една идея по-студена."

Вие какъв бакшиш оставяте?

Коментари

България
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата