IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
България
09:49 | 9 април 2016
Обновен: 22:10 | 18 април 2025

Кучешки патрули да пазят гарите от бомби

Това предлагат от Българската федерация "Пътнически транспорт"

По материала работи: Юлиян Атанасов
Кучешки патрули да пазят гарите от бомби

Кучета, обучени да надушват експлозиви, да патрулират с полицаите по автогарите. Това предлагат автомобилни превозвачи, съобщи инж. Георги Милошев, председател на Българската федерация "Пътнически транспорт".Според него това е съвсем лесно приложимо и ще повиши безопасността на пътниците."Всяка важна автогара в Европа се охранява така", зави Милошев пред "Монитор".

 

Друго, което трябва да се направи за повече сигурност по автогарите, е да се забрани снимането във и около сградите. Ограничението трябва да важи както за пътниците, така и за придружители. От бранша предлагат още по автогарите на окръжните градове с над 50 хил. жители да има задължително по два денонощни патрула. Милошев уточни, че всички тези идеи ще бъдат изпратени на парламентарната транспортна комисия.

 

"Поставянето на скенери на автогарите също е начин за повишаване на безопасността", посочи Иван Мирославов, шеф на Централната софийска автогара. Той счита, че такива трябва да се инсталират, макар и да са скъпи.

 

По думите на експерта липсата на възможност за проверка на багажите също е пропуск в сигурността.

 

"Недостатъци има и в контрола на шофьорите. Според изискванията всяка фирма трябва да проверява състоянието на водачите, преди те да тръгнат на път. Нужно е да се следи общото им психично и здравословно състояние и дали са употребили алкохол. Но повечето от фирмите с 3-4 автобуса нямат нужния медицински център", съобщи Милошев.

 

Той заяви, че около 70% от компаниите не правят подобни проверки. Специалистът счита, че в това отношение може да се търси и помощ от автогарите, които могат да осигурят подобен пункт. Освен това могат да правят и две проверки на водачите - една от тях да е внезапна.

 

От бранша имат искания и към Министерството на образованието и науката заради нарастващия дефицит от кадри в сектора. Според тях трябва да се върне старият режим, при който учениците от професионалните гимназии по транспорт излизат с книжка. Особено е сериозно положението с шофьорите в градския транспорт, където водачите са на средна възраст над 54 г., а повече от 50% ще бъдат пенсионирани в следващите години.

 

До хаос в транспортния сектор може да се стигне точно около наближаващите великденски празници. Причината е стачната готовност, обявена от фирми, за която съобщи Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България.

 

Недоволството им е към стойността на таксата, която ще плащат по пътищата след въвеждането на електронна система. По думите й цени от 0,12 лв. до 0,26 лв./км, които се предлагат в момента, са твърде високи.Какви ще са исканията на превозвачите и дали ще протестират ефективно, ще стане ясно в средата на следващата седмица.

Коментари

Новини Варна