Студенти от четири факултета на Русенския университет ще разработват прототип на градски автомобил, задвижван с водород. С него те планират участват в следващия Shell Eco-marathon Europe, който отново ще се проведе в Лондон.
Според експерти в клас Градски прототипи, задвижвани с водород, са най-големите трудности и предизвикателства, които трябва да решат младите инженери. Със създаването на новия автомобил, Русенският университет ще участва в Shell Eco-marathon 2017 с още един екип, но в различни състезателни категории.
Идеята се зародила преди няколко месеца, след като по различни програми за студентски обмен, младежите се включили в изследователски екипи и посетили конференции, посветени на опазването на околната среда в различни европейски градове. Представители на Транспортния факултет, на Факултета по електроника, електротехника и автоматика, Аграрния факултет и Факултет Бизнес и мениджмънт ще работят по общия проект, с който да участват в състезания за алтернативни превозни средства. С помощта на преподаватели от различни катедри студентите ще опитат да създадат автомобил, задвижван с алтернатива енергия, който да отговаря на стандартите за движение по пътищата на Европа.
Русенските студенти вече имат готова концепция, с която да поставят началото на новата разработка и вече получиха подкрепата на ректорското ръководство. Прототипът на градски автомобил, който ще се задвижва с водород, ще бъде разработван с идеята да участва в състезания, но и да отговаря на изискванията за движение по пътищата на Европа – т.е. да има фарове, чистачки и поне две врати.
Тенденцията е до 2030 година автомобилите, използващи конвенционални горива, да намалеят двойно. Целта е през 2030-та в големите градове в Европа да има практически свободна от въглероден двуокис градска логистика. До 2050 година автомобилите с двигатели с вътрешно горене трябва да бъдат поетапно изтеглени от употреба в градовете.
24chasa.bg
Четете още УНСС бори липсата на студенти с кампания в социалните мрежи
Коментари