Варна 20°
fallback
Икономика
13:00 | 11 януари 2022
Обновен: 21:24 | 20 май 2024

Толът губещ, тировете под лупа: Претоварени са! Да плащат, скочи депутат

Замисълът на реформата е товарните превози да заплащат повече от автомобилите

По материала работи: Ставри Таргов

"ТОЛ системата не може и не трябва да бъде на загуба. В момента има нужда от събираемост на глобите, а тежкотоварните автомобили да заплащат такси за второкачествените пътища. Всички ТИР-ове трябва да се следят, защото има множество случаи на претоварени камиони, които разрушават пътищата.

Да си плащат, както го прави всеки един от нас", заяви Йордан Терзийски, който е зам.-председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление в Народното събрание и депутат от „Продължаваме промяната“.

"Трябва одит на пътищата, след това да се включат в 4-годишна програма, да се бюджетират и да се преценят приоритетните пътищата. Има пари в бюджета за най-спешните ремонти", допълни депутатът. Терзийски смята, че трябват качествени ремонти.

"Всички имаме нужда "Струма" да се случи по най-бързия и ефективен начин", допълни още зам.-председателят на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление в НС.

Припомняме, че в край на месец декември 2021 година вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов заяви намерението за разширяване обхвата на БГТОЛ към второкласните пътища за камионите.

„Замисълът на реформата на тол системата е именно товарните превози да заплащат повече отколкото автомобилите”, каза тогава Караджов.

"Например, ако един тир влезе в България през Русе, той може да отиде до Силистра, да си свърши работата и да се върне, без да стъпи по първокласен път.

Ниските такси са в ущърб на нас като държава и общество, защото всички имаме нужда от тези пари, с които да се поддържа високо качеството на пътя", изтъкна Гроздан Караджов, цитиран от glasnews.bg.

Автор на статията:
Ставри Таргов
реформа ТОЛ система
4 коментара
fallback
fallback