През тази година в кампаниите за Черния петък, Коледа и Нова година търговците няма да могат да прилагат стария трик „намаление в намалението“.
Познатият през годините некоректен подход да се сумират процентите на отстъпките от току-що приключилото намаление и новообявеното, за да изглежда по-примамлив за клиентите крайният процент, отива в историята с въведените промени в Закона за защита на потребителите.
Запазва се изискването старата цена да е прилагана поне 30 дни преди съобщението за намаление – както при първото, така и при всяко последващо. Новото е, че за „стара“ вече се счита тази цена, която е била валидна преди първото намаление, не последната прилагана. Така не се налага всеки отделен случай на механично събиране на процентите отстъпки при последователни кампании да се разглежда индивидуално с цел доказване на нелоялна практика.
„Обикновено ни привлича по-ниската цена или съобщението, че има намаление. Клопката е именно в това, че ние гледаме процента – колкото е по-голям, толкова по-склонни сме да откликнем на офертата и да купим. Важното е като потребители да сравняваме не размера на отстъпката, а самата цена на стоката спрямо тази при други търговци“. Това заяви в студиото на „Добро утро, Европа“ по телевизия Euronews Bulgaria Габриела Руменова, която в продължение на 15 години беше PR на Комисията за защита на потребителите, а сега е един от основателите на страницата в социалната мрежа „Ние, потребителите“, създадена за безвъзмездна взаимопомощ от граждани за гражданите.
Именно около Черния петък и Коледно-новогодишните празници най-големите уловки са в Интернет, където специално за кампаниите бързо се създават е-магазини, които не са съществували във времето. „Можем лесно да ги разпознаем по това, че не откриваме данни за търговеца, за правото на рекламация до две години и връщане в 14-дневен срок на закупените стоки.
Изглеждат като бързо събрани – с малко и зле структурирана информация, често езикът не е съвсем български“, предупреди Руменова и посъветва да се доверяваме на сайтове с реални препоръки.
При онлайн пазаруването е важно да се сравняват не само цените, но и параметрите на стоките. „При черната и бялата техника, например външният вид може да е един и същи, но характеристиките да са съвсем различни и да се подведем“, обърна внимание експертът.
„Ние, потребителите“

Частният сектор изнемогва в конкуренцията с държавата на пазара на труда
От НАСА предупреждават: Големите американски градове потъват
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Херо е бесен: Тесни връзки! Съдиите помогнаха на ЦСКА!
Новият треньор на Лудогорец: Ще се върнем към успехите
Барса се завърна на "Камп Ноу" с 4:0 срещу Билбао
Бекер стана баща за пети път + СНИМКИ
Дневен хороскоп за 23 ноември, неделя
Любовен хороскоп за 24 – 30 ноември
Поверия за 24 ноември – Света Екатерина
Често задавани въпроси за първото бебешко легло
Какво се случва с яйчниците след навлизане в менопауза?
Ако държите на ума си – движете се, предпазва от деменция
Дни на медиацията в Пловдив и София предлагат безплатни консултации с медиатори и психолози от 24 до 28 ноември
Уртикария при деца – какво показва обривът и кога да се тревожим?
След като обяви, че НАТО е в „мозъчна смърт“, Макрон предвижда и края на Г-20
Българско решение за киберсигурност се използва активно от норвежката армия
Ицо Янев: ЦСКА би с характер, енергия и мобилизация!
Видимо израстване: тествахме новия Citroën C5 Aircross
Най-стилните прически за къдрава коса, които да си направите този сезон
Краят на годината носи луд късмет на 3 зодии
Коментари