Оставащите без адекватни мерки множество оплаквания на потребителите за принудителната продажба на пластмасови кутийки за храна от витрината с гозби и колбаси продължава да поражда нови и нови нелоялни търговски практики, констатират от онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Най-новият пример е таксуването на кутията при продажба на еклери, които са били предварително опаковани от производителя. Случаят е от вчера и става известен от пост на потърпевш потребител в социалната мрежа, който е тиражиран и в масмедиите.
„Притеснително голям е броят на клиентите, които от началото на годината до момента съобщават за случаи, в които изрично са поискали избраните от тях продукти от витрината да бъдат поставени в хартиени пликове, и въпреки това на касата са таксувани по 20 стотинки за пластмасова кутия, която дори не са ползвали.
Едва когато обърнат внимание на касиера, понякога и с много разправии, тези неправомерно начислени стотинки са сторнирани. Подобни разкази могат да бъдат открити в социалните и онлайн медиите. Хората се обръщат и към нас.“, коментира основателят на платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.
Повторяемостта говори, че не става дума за небрежност от страна на отделни служители в търговски обекти, а по-скоро за умишлени действия, които Законът за защита на потребителите определя като нелоялна търговска практика.
Крайно време е Комисията за защита на потребителите да се намеси и да санкционира и забрани тази нелоялна практика, за да се спре прилагането и спрямо клиентите, както и да се парира нейното мултиплициране и израждане в производни.
Същевременно, от поведението и реакциите на потребителите става ясно, че те не желаят за плащат за пластмасовите кутии и че все повече от тях подкрепят идеята за потребление с по-малък отпечатък върху околната среда.
Припомняме, че от началото на годината в България действа наредба, с която в националното ни законодателство е транспонирана Директива (ЕС) 2019/904 на Европейския парламент и на Съвета от 2019 година относно намаляването на въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда. Нейната цел е чрез въвеждането на таксуване на пластмасовите опаковки, чаши, прибори за хранене и т.н. и предоставянето на достъпни за потребителите алтернативи да се ограничи употребата на някои видове пластмаси.
С продължаващата вече повече от половин година принудителна продажба без алтернативи за потребителите обаче, не само че не се постига целта на нормативния акт, но и се създават предпоставки за необосновано обогатяване на търговците и масово прилагане на нелоялни практики към крайните потребители!“, коментира Руменова и настоява да бъдат взети необходимите мерки.
„Ние, потребителите“

                
            
                                Ползите за здравето от консумацията на магданоз                            
                                Селото в Швейцария, което отказва да изчезне                            
                                Хороскоп за 4 ноември: Съвет за всяка зодия                            
            
                                Хората са обречени на самота във Вселената заради ограниченията на разума                            
                                Едно от най-трудните места за изследване: Защо Беринговият мост е толкова важен                            
                                Мускулна тъкан беше отпечатана на 3D-принтер в условия на безтегловност                            
                                В Хърватия е открита рядка статуя на спящия Купидон                            
            
                                Лацио се изкачи до осмото място с победа 2:0                            
                                Еуфория на "Герена": Уникална новина за Левски                            
                                Късмет за ЦСКА, звезда на Левски е аут от Вечното дерби                            
                                Шампион ли е Левски? Ето какво казаха от Бистрица                            
            
                                Пълнолуние в Телец на 5 ноември – портал към изобилие и сбъдване на желания                            
                                Марс в Стрелец на 4 ноември – слагаме край на застоя                            
                                „Рожден ден“ – комедията, която не разочарова                            
                                Любовен хороскоп за ноември                            
            
                                Как се формира биологичният ни часовник?                            
                                Стресът се отразява видимо върху стойката и дишането, когато е хроничен                            
                                Извънматочна бременност - видове и клинична картина                            
                                Нови 40 специализанти ще получават финансов стимул по проекта на здравното министерство                            
            
                
                
                
                
                
                
                
                
                
                
                
                
                            Nasdaq започна новия месец възходящо, подкрепен от Amazon и други AI лидери                        
                            Ползите за здравето от консумацията на магданоз                        
                            Кръговата икономика у нас вече е 5% от БВП и носи растеж и иновации                        
                            Nissan и Mercedes затварят съвместната си фабрика                        
                            Ана Уинтур на 76 – жената, която промени завинаги начина, по който светът гледа на модата                        
                            Седмичен любовен хороскоп 3-9 ноември                        
Коментари