IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 23°
Икономика
13:43 | 4 юли 2015
Обновен: 08:46 | 26 март 2024

Сензация: Путин иска да купи част от БДЖ?

Руският президент ще трябва да почака до 10 август

По материала работи: Борис Проданов
Сензация: Путин иска да купи част от БДЖ?

Руски държавен фонд за инвестиции е единственият кандидат, който е изпратил официално писмо за намерения за участие в приватизацията на "БДЖ-Товарни превози".


"Кандидатът е "Государственный фонд развития Северо-Запада", а следващата или по-следващата седмица ще се срещнем с тях", заяви пред Клуб Z изпълнителният директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол Емил Караниколов.


Справка в интернет показва, че въпросният фонд е базиран в Санкт Петербург и че целта му е икономическото развитие на северозападните руски територии, в които попадат Република Карелия, Република Коми, Ненецкия автономен окръг, областите на Мурманск, Архангелск, Волгоград и др. Практически той е на пряко подчинение на руския президент Владимир Путин.


В писмото от "Государственный фонд развития Северо-Запада" до АПСК обясняват, че имат опит в управлението на проекти, свързани с превоз на големи обеми товари и декларират, че са готови да регистрират дружество в България, чрез което да участват в приватизацията на товарното поделение на БДЖ.


Въпреки появата на кандидат-купувач сделката за товарната жп компания продължава да е уравнение с много неизвестни, за което е твърде вероятно да не може да се намери решение. АПСК наскоро удължи срока за изготвянето на правен анализ и оценка на предприятието.


Представянето на документите от консултанта трябваше да стане в края на юни, а новата дата е чак 10 август. Официалният мотив за отлагането е, че оценителят не е получил цялата необходима информация от ръководството на БДЖ.


По-сериозният проблем обаче е друг. Все още няма споразумение с кредиторите на жп компанията за разпределението на задълженията между различните фирми в железопътния холдинг. Без да се знае за каква сума става въпрос на практика е невъзможно да се изчисли каквато и да е цена на компанията.


Известните до момента факти за финансовото състояние на БДЖ не дават основание за оптимизъм. Собственият капитал на жп компанията към края на първото тримесечие е едва 45,5 милиона лева, докато задълженията към доставчици са за над 115 милиона лева. Ако към компанията бъдат прехвърлени и част от многомилионните задължения по еврооблигаионния заем на "Холдинг БДЖ", то тя ще стане напълно непродаваема.


В АПСК се притесняват, че ако "БДЖ-Товарни превози" продължи да се управлява както досега, е много вероятно вместо приватизационна сделка в края на годината да се провеждал ликвидационни разпродажби на автивите на жп превозвача. И в единия, и в другия случай приходите ще са символични. Основната разлика е, че ако се стигне до разпродажба на парче целият персонал в компанията от близо 3000 души ще бъде уволнен.

Коментари

Новини Варна