Между 13-15 ученици ще са в клас, ако пандемията от коронавируса не затихне. Паралелките ще се разделят наполовина - едната група ще учи седмица дистанционно, после се сменят, обяви пред "Монитор" Асен Александров, директор на столичното 51 СУ и председател на Сдружението на директорите.
Според него, ако за първолаците уроците са само присъствени, няма да има възможност за занималня.
Обмисля се и смяна на схемата – учениците да не обикалят по кабинетите, сега те ще стоят един кабинет, а учителите ще се ротират.
"Трябва и да направим график за излизане след всеки час на въздух, за да можем да отваряме прозорци, за да проветряваме и да дезинфекцираме. Може да има блокове.
Например ученикът да седи 70 минути в клас, после да излиза за 15 минути навън, в които се проветрява класната стая. Ще направим отделни графици за отделните класове", твърди той.
По думите му - предизвикателството е големината на часовете и междучасията. "Тя ще бъде доста различна от досегашната. Блок часове от 60 -70 минути. Това, че ще имат 10 минути по-малко учебен час, не е толкова важно. Важно е децата да могат да излязат навън.
Пример: при два часа история, блокът е 90 минути – 75 са за работа, 15 са навън. Всяко училище обаче си прави своя организация", настоява Александров.
"Правилата са си правила, но при извънредно положение бих насърчил в часовете по трудово, по изобразително изкуство децата да излизат и да бъдат на открито. Изцяло трябва да се разчупят нещата, за да имат децата присъствено обучение, което да е възможно най-здравословно", настоява той.
Асен Александров предлага още учениците да са с маски из коридорите на училищата, а и в лавката, а в класните стаи – без тях. Според него най-големият проблем е, че здравното министерство трябва да даде на МОН процедура какво се прави при болен от коронавирус.
"Да се види, когато ученикът от 5-а клас е болен, колко деца трябва да са карантина – цял клас, два класа, учителите?
И също: ако един учител е болен, само него ли отстраняваме или всичките учители? Те като са в училище са в контакт един с друг. Нужен ни е някакъв протокол", настоява училищният директор.