IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 19°
Общество
10:15 | 11 март 2022
Обновен: 00:58 | 16 април 2024

Ученици скочиха на МОН: Не на повечето часове! Не и на ретро учителите!

Концентрираното съдържание на материала притеснява родителите

По материала работи: Ставри Таргов
Ученици скочиха на МОН: Не на повечето часове! Не и на ретро учителите!

Министерството на образованието предлага цялостна програма на графика на учебната година. Разработени са няколко варианта, които включват промяна в броя на учебните дни и продължителността на ваканциите.

Новината за удължаване на времето в класната стая не се харесва на повечето ученици. Седмокласникът Росен смята, че за да научава повече, не е нужно да се удължат учебните часове, а да се положат повече усилия - както от учениците, така и от учителите.

"Забелязвам, че някои от учителите не се възползват от наличните средства. Например - преди 2-3 седмици имахме един учител, който не ползваше дъската и това много ни затрудняваше, защото нещо като е написано на дъската, по-лесно се запомня. Учителите действат по по-ретро режим, не се възползват от информационните технологии, даже от новите дъски.

Според мен това трябва също да се приложи в учебния процес. С моето семейство обичаме в края на учебната година, в началото на юни, когато вече не е много сериозно, да ходим на море", каза ученикът.

Учителите и директори също не посрещат новината с одобрение.

"Статистиката със сигурност не може да се измени. Числата са верни, но съпоставката между други страни и нашата - учебните програми са различни, не можем да говорим за сравнение между другите страни и нашата като учебен материал, като учебна програма, като разписание. При нас натовареността е малко повече концентрирана в по-малко време", обясни зам.-директорът на 51 СУ, Веселин Стефанов.

Точно концентрираното съдържание на материала притеснява родителите. Но и те смятат, че решението на проблема не идва с удължаването на учебната година. Лилия е майка на 3 деца и съди по тях.

"Минала съм през всички години експерименти в българското образование. От 1999 година, когато синът ми беше първокласник, досега. Децата ни не учат по-малко, а учат препускайки в материала.

Те учат и са лишени от знания, защото всеки ден по учебен предмет получават нови знания. Няма време за затвърждаване, няма време за упражнение. Вторият проблем е изпитната форма с тестове. Децата не се учат да разказват, да пишат. Нямат правилен изказ", каза Лилия Божкова.

Предложенията на министерството обаче са факт и с тях те ще се опитат да направят учебната програма като в останалите европейски страни. От МОН сочат, че българските ученици все повече изостават и са неконкурентоспособни.

"7 септември изглежда най-подходяща в момента като стартова дата за учебната година. Печелим една седмица, което може да се използва както за повече ваканции вътре в учебната година, така и за повече материал, повече време за упражняване.

Освен това предлагаме и удължаване на учебната година с две седмици за децата от 1 до 6 клас, така че общо се получават три седмици и за тези випуски.

Част от тях да бъдат използвани за удължаване на ваканциите по време на учебната година, част от тях - за повече време за упражняване на материала", обясни Денков.

От просветното министерство ще преразгледат и учебното съдържание заедно с предложенията за удължаване на учебната година.

Вижте повече в репортажа на Bulgaria ON AIR

Коментари

Ирина ( преди 2 години )
Тези от МОН родени *** ли са или карат допълнителни курсове?
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 0 rate up comment 1
стар даскал ( преди 2 години )
ощи преди 40 години въведохо писменно изпитване щото имаше ,да имат оцинки секи месец! за срока поне 4 !!оттогава започна поизканото затъпяване на нацията
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар
rate down comment 1 rate up comment 0
Новини Варна