През 2018 г. Facebook плати 238 хил. долара, за да разреши предишния спор, свързан с политическата реклама в щата Вашингтон.
Само за ден – Джеф Безос е с $6 милиарда по-богат
По-късно същата година Facebook обяви, че ще спре да приема политически реклами, свързани със щатски или местни инициативи във Вашингтон, макар че все още позволяваше реклами, свързани с „проблеми от национална важност“, които са насочени към хората в щата.
В сегашното си изявление прокурор Боб Фъргюсън посочва, че Facebook е продължила да продава стотици реклами на поне 171 щатски политически комисии от 2018 г. досега, а това нарушава собствената ѝ политика.
Разузнаването на САЩ: Вирусът вероятно има естествен произход
Фъргюсън твърди, че базата данни Ad Library на компанията, която има за цел да даде прозрачност на политическата реклама, предоставя информация за тези реклами, но не включва подробностите, които се изискват от закона във Вашингтон, като кой е човекът, който е платил за съдържанието и каква точно сума е дадена.
Говорителка на Facebook твърди, че компанията има за цел да работи с властите във Вашингтон за разрешаване на казуса.
Социалните мрежи споделят повече информация за политическата реклама, откакто американските служби установиха, че Русия е таргетирала американски гласоподаватели чрез съдържание в социалните мрежи, включително реклами, за да се опита да повлияе на президентските избори през 2016 г. Русия отрича тези обвинения.
ООН: Сега не е времето да се съкращават ресурсите за СЗО
Ad Library на Facebook е ключова част от усилията за справяне с проблемите с политическата реклама и за предлагането на по-голяма прозрачност. Компанията често посочва тази платформа като отговор на критиките за решението ѝ да не проверява фактите в политическите реклами. Но експерти твърдят, че базата данни е слабо поддържана и не успява да предостави подробни данни.
Конкурентите Google, Twitter и Snap пуснаха подобни рекламни библиотеки в последните години, а Reddit обяви такъв проект тази седмица, макар че платформата е наложила по-стриктни правила за борба с дезинформацията и за таргетирането на политически реклами.
Коментари