IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Свят
14:00 | 19 май 2022
Обновен: 18:45 | 2 декември 2022

Кама-01 – първият "Москвич" от възродената руска марка. Путин го иска

При представянето му шефът на КАМАЗ уточни, че компанията не иска да се конкурира с масовите електромобили

По материала работи: Ставри Таргов
Кама-01 – първият "Москвич" от възродената руска марка. Путин го иска

Московският завод на Renault става собственост на властите в руската столица и занапред ще произвежда автомобили от възродената марка "Москвич" - тази новина развълнува и много българи, чиято младост е минала под знака на съветския "народен автомобил". А говорителят на Владимир Путин побърза да обещае, че лично президентът ще си купи от бъдещите нови "москвичи" - "стига да са добри".

Но какви по-точно ще са тези автомобили? Дали Русия, която под натиска на обстоятелствата вече се отказа от въздушните възглавници, ABS и ESP като задължителни системи в новите коли, няма просто да възроди някои стари модели на Москвич - примерно "Алеко"? Или заводът ще продължи, както досега, да прави модели на групата Renault, но със сменени емблеми? Или ще заложи на изцяло нови модели?

По всичко личи, че правилният отговор е третият. Вече е сигурно, че в Москва няма да се правят модели на Renault. За разлика от предприятието на АвтоВАЗ в Толиати, за което французите запазват опцията за обратно изкупуване в близките години, заводът в столицата е безвъзвратно загубен за тях, поне според руски източници.

Занапред той ще се управлява от местните власти в Москва (за момент се изкушаваме да си представим какъв автомобил би произвела нашата Столична община). И първият му модел е вече до голяма степен сигурен - този на снимката. Нека разгледаме него и останалите варианти за бъдещите "Москвичи".
 

Електрически Москвич - Кама 01

 

Този електромобил - или по-точно прототип на електромобил - бе разработен съвместно от производителя на камиони КАМАЗ и специалисти от петербургския политехнически институт. Показан през 2020, концептът предлага две врати, 109 конски сили мощност от електрическия мотор и до 250 км пробег с едно зареждане на батериите.

 

При представянето му шефът на КАМАЗ уточни, че компанията не иска да се конкурира с масовите електромобили, а се насочва по-скоро към нишата на такситата и автомобилите за споделяне, пише automedia.investor.bg.

Коментари

Новини Варна