IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
Свят
17:00 | 27 януари 2023
Обновен: 10:09 | 23 април 2024

Пожарникари на спешни уроци: Как се гасят лумнали електромобили?

Два 2,5 часа и 75 тона вода бяха необходими за справяне със запалила се Tesla (ВИДЕО)

По материала работи: Слав Велев
Пожарникари на спешни уроци: Как се гасят лумнали електромобили?

Нов пожар в САЩ с електрически автомобил постави отново на дневен ред способността на пожарникарите да се справят при такива инциденти. В град Уейкфийлд, близо до Бостън, се запали Tesla Model S, а гасенето отне два часа и половина, като огнеборците използваха 75 тона вода, съобщава CBS News Boston.

На хлъзгав път електрическият автомобил занася и се блъска в неравност. При опита за отстраняването на колата е пробита батерията и това води до избухването на пламъци. При инцидента няма пострадали, а шофьорът се е отървал с лека уплаха.

Шефът на пожарната в Уейкфийлд - Том Пърсел признава, че отделът няма процедура за гасене на пожари в електромобили и действат по инстинкт. Освен това споделят информация с други отдели, когато възникне пожар на EV.

Така увеличаването на броя на електромобилите в страната води и до дискусия за обучение как да реагират пожарникарите при пожари. Няколко скорошни такива инцидента в САЩ показват, че противопожарните служби имат малко указания как да се справят. В някои случаи се използват огромни количества вода, а в други - просто се оставя колата да изгори.

Според Аutoevolution степента на разпространение на електромобили в САЩ едва сега догонва останалия свят, а в Европа и Китай, където има много повече такива коли, противопожарните служби имат по-голям опит в справянето с пожари. В Европа, например, горящите електромобили се потапят в резервоар с вода, където могат да се охладят. Процедурата също така ограничава количеството вредни газове, изпускани в атмосферата при пожар на батерията.

Статистиката показва, че електрическите превозни средства са по-малко склонни да се запалят, отколкото тези с ДВГ. Литиево-йонните батерии са силно запалими при механична повреда, изгарят при много високи температури и отделят токсични изпарения. Разбира се, електромобилите са и по-малко като брой глобално. Въпреки това възникват пожари и когато се случат, те са сред най-трудните, с които огнеборците се сблъскват, пише AutoMedia.

Пожарите с EV не са толкова чести, но са склонни да останат за по-дълго в съзнанието на хората. И причината да са толкова емоционално отбелязвани е, че са редки. Нещо като авиокатастрофи, които винаги привличат много внимание, допълва Аutoevolution.

Коментари

Новини Варна