Новият стандарт за вредните емисии в ЕС - Евро 7, ще влезе в сила през 2030 г., а не както беше планирано - през 2026 г. Това ще даде още известно време на автомобилните производители да произвеждат сегашните си превозни средства с ДВГ, без да се налага да правят огромни инвестиции, които ще повишат цената им.
Самите производители от известно време се оплакваха, че са напълно игнорирани от Транспортната комисия на ЕС при преговорите за въвеждане нови стандарти за вредни емисии. Те са категорични, че инвестициите, които трябва да направят за адаптиране на двигателите с вътрешно горене към новите, по-взискателни стандарти за хомологация и насилственото налагане на електрически автомобили с активното участието на Китай, могат да бъдат разрушителни за автомобилната индустрия, пише AutoMedia.
В крайна сметка Комисията се убеди, че нейните рестриктивни политика се отразяват основно на гражданите в ЕС, а целите за вредни емисии не са толкова лесно постижими, колкото изглежда. И ако в края на 2023 г. беше решено новият стандарт Евро 7 да влезе в сила през 2026 г., сега Европейският парламент, който има последната дума, направи огромна стъпка, като отложи влизането в сила на новите регулации за 2030 г.
Решението е от ключово значение за големите производители, тъй като те ще могат да пускат на пазара леки превозни средства с Евро 6 до 1 юли 2030 г., а камиони и автобуси до 1 юли 2031 г. То спасява основно автомобилите от ниските сегменти, които щяха да изчезнат, тъй като преработката на техните двигатели, за да отговарят на Евро 7, изисква огромни инвестиции, а това ще доведе до увеличение на цената им.
Пример за това е Volkswagen Polo, който, по думите на шефа на германската компания Томас Шефер, е сред заплашените от изчезване автомобили в ЕС. Преди време Шефер обяви, че за Volkswagen е по-изгодно Polo да изчезне от пазара, отколкото цената му да бъде увеличена с 5000 евро, което ще го направи практически непродаваем. Подобно е положението с още два модела на VW Group - Skoda Fabia и Seat Ibiza.
Отлагането на приемането на Евро 7 може да доведе и до други промени в плановете за пълна електрификация. Интересно изявление по темата направи и шефът на една от най-големите компании в света за производство на резервни части и оборудване Bosch. Стефан Хартунг посочи, че в момента в света се произвеждат около 90 млн. нови автомобила годишно и въпреки, че продажбите на електромобили се увеличават, това ще бъде на вълни.
„Ако незабавно преобразуваме всички автомобили с изгорели газове в електрически, само за Европа ще ни трябват около 16 години, а по света - между 30 и 35 години“, предупреди Хартунг.

Деца заснеха мечка по път към училище
Ваксинират всички животни в Славяново заради случая на антракс
Ежедневни проверки за водните атракциони по Черноморието
Ново радиоизображение показа Млечния път в неочаквани цветове
Среща със Слънцето: Междузвездната комета 3I/ATLAS премина през перихелия си
Минало и извънземни: Какво крият дълбоките води под леда на Антарктида
На Слънцето се появи зловеща усмивка: Поток от заредени частици се насочи към Земята
"Утре вестниците": Жадното мечтае за титла на Левски
Национал щастлив, че направи сефтето за Левски
Хулио Веласкес в еуфория, иска Левски да мачка
Мощен Левски писа тройка на Хебър
Дневен хороскоп за 30 октомври, четвъртък
Месечен хороскоп за ноември
Бъди звездата на града с новата колекция NINE WEST!
Женски хороскоп за ноември
Микроинсултът не е дребен инцидент – защо спешната реакция определя съдбата на мозъка?
Как да изберем зимна шапка? Стилово ръководство
Защо топлият душ намалява напрежението?
Какво е синдром на Кушинг?
Aston Martin може да ограничи пускането на нови модели, за да свие разходите
Деца заснеха мечка по път към училище
Тръмп заяви, че е заплашил с 250% мита „убиеца Моди" и Пакистан
България е сред страните, в които е най-трудно да се научиш да шофираш
От Робърт де Ниро до Мик Джагър – холивудските бащи, посрещнали деца след 50-те си години
Според зодията: Най-подходящите костюми за Хелоуин
Коментари