IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Свят
22:01 | 11 февруари 2016
Обновен: 22:58 | 6 май 2025

Белгия си поръча автоматичен влак

Новият трен по-евтин от прокопаването на тунел под Брюксел

По материала работи: Пламен Янков
Белгия си поръча автоматичен влак

Белгийските железници обявиха, че разработват влак, който ще се движи без машинист. Първите композиции ще са факт след 5 г., съобщи шефът на държавните железници Жо Корну.

 

"Вече започнахме проучванията и ако всичко е наред, технологията ще е налице през 2020 -2021 г.“, каза той пред в. "Де стандард“.

 

Влаковете, които ще се движат сами, ще бъдат направлявани от компютър, а машинистът ще се намесва, само при извънредни ситуации. Управлението им ще се базира на системата за сигурност, използвана в момента, като към нея се добави допълнителен софтуер.

 

Автоматичният влак е по-евтина алтернатива на облекчаване на трафика в Брюксел пред прокопаването на нов жп тунел, обясни жп шефът. Той ще позволи композициите да се движат по-близо една до друга, като така увеличи капацитета на мрежата.

 

Железопътните тунели под гарите в Брюксел, са изключително натоварени и задръстванията са ежедневие в пиковите часове. Новата технология ще позволи да се увеличи броят на влаковете, ще намали разходите и ще подобри комфорта на пътниците, защото ще може да използва по-високи перони.

 

Според шефа на железниците самоходните влакове изискват сравнително малка инвестиция. "Това е софтуер, на върха на системата за безопасност на ETCS, която се намира във влаковете така или иначе. Другото решение е да се копае нов тунел, но едва ли има нужда да обяснявам какво ще струва това", казва Корну.

 

Автоматично управление на влака (АТО) вече се използва в метрото на Ню Йорк, Ванкувър, Лондон и Милано, но засега системата не е прилагана за влакове.


Професорът по градски транспорт от Католическия университет в Льовен Петер Ванстенвеген смята, че тя е възможна, включително с различни типове влакове, използвани от железниците.

 

Някои експерти обаче са скептични, тъй като системата досега е използвана най-вече в градски райони, където се използва еднакъв тип подвижен състав.

 

Белгийските железници имат много различни влакове, които всеки път са съставени по различен начин. Освен това АТО се използва в метрото за много по-кратко време на качване на пътниците всеки път. Скъсяването на дистанцията ще намали безопасността, вълнуват се специалистите.

 

Едновременно с автоматичния влак Корну огласи и плановете на държавната компания да освободи 2293 служители през следващите 3 г.

 

dnes.bg

 

 

Коментари

Новини Варна