Кризата в американската индустрия за търговия дребно взе още няколко жертви тази седмица, след като няколко магазина с цени в двата края на спектъра обявиха, че затварят врати, пише Bloomberg.
Веригата за обувки Payless Inc. обяви фалит и заяви, че планира да затвори стотици свои магазини. Модната компания Ralph Lauren също съобщи, че ще затвори основния си магазин Polo на Пето авеню в Ню Йорк, ще преразгледа електронната си търговия и ще намали работните места като част от плана за преструктуриране на стойност 370 млн. долара.
„Магазинът на Пето авеню беше символ на старомоден лукс, който вече не резонира с днешните купувачи“, обясниха от компанията.
Следващата жертва може да бъде марката за тийнейджърска мода Rue21. Веригата, която има около 1000 магазина, се готви да обяви фалит още в края на този месец, разкриха запознати източници. Само преди няколко години тя бе продадена на компанията Apax Partners за около 1 млрд. долара.
„Това е индустрия, която все още търси отговори“, коментира Ноел Хъбърт, анализатор в Bloomberg. Според него много молове могат да преосмислят политиката си.
Фалитът на толкова много търговци на дребно е оставил празни стотици молове, а това според експерти може да е само началото. Повече от 10 % от търговските площи в САЩ могат да бъдат затворени, показват данните, предоставени на Bloomberg от CoStar Group.
Това несъмнено оказва влияние и на работната ръка. Според данни на Министерството на труда от петък търговците на дребно са съкратили около 30 хил. работни места през март, което е на сравнително същото ниво като през февруари. Спадът през двата месеца е най-лошият от 2009 г. насам.
Главният изпълнителен директор на Urban Outfitters Ричард Хайн много точно определи ситуацията миналия месец. "През последните години към моловете бяха добавени твърде много магазини, предлагащи едно и също – облекло. Това създаде балон и както се случи със жилищата, балонът вече се спука", каза той.
Броят на затворените магазини от началото на годината досега надминава броя на тези от 2008 г., когато е и последната рецесия в САЩ, съобщи Кристиан Бъс, анализатор от Credit Suisse Group AG.
Близо 2 880 затваряния са обявени досега за 2017 в сравнение с 1 153 за същия период на 2016 г., пише той в доклад.
По думите му до края на годината е възможно да бъдат затворени 8 640 магазина. Това би било повече от достигнатия връх от 6200 затворени магазина през 2008 г.
Други се опитват да оцелеят благодарение на електронна търговия. Много от американските марки облекла обявиха, че ще затворят почти всички свои магазини, като останат достъпни само в интернет. „В днешно време е удобство да седиш у дома и да пазаруваш през телефона си“, коментира Бъс.
Но дори и марки, които водят агресивна политика онлайн, се сблъскват с конкуренцията на пазарния лидер Amazon.
Базираната в Сиатъл компания отчете 53% ръст на продажбите на електронната търговия миналата година, а всички други си поделиха останалите 47%, според дани на Emarketer Inc.
investor.bg
Коментари