Купувачите на нови автомобили в Европа, включително и в България са откровено прецакани спрямо тези в САЩ.
Далеч по-строгите стандарти за парниковите емисии, както и високите акцизи върху горивата са причината между двата пазара да има истинска пропаст. За парите, които отвъд океана ще ви гарантират солиден, комфортен автомобил с поне шестцилиндров мотор, отсам ще получите компактна малолитражка.
Нашият опит да сравним най-спортните модели с цена до 30 000 долара в Щатите и у нас го доказва убедително.
Но как стоят нещата при втората употреба? В края на краищата в България се е зародила цяла индустрия, която изкупува бракувани автомобили, отписани от застрахователите на Запад като тотални щети.
След това ги възстановява при далеч по-ниските цени на труда тук и после ги излага по автокъщите като "качваш се и караш". Възможно ли е това свръхпредлагане да компенсира разликите в стандарта спрямо САЩ?
За да проверим, просто отворихме наслуки обявите в Craigslist и в Mobile.bg, за да видим какъв автомобил в движение може да се купи за 600 долара или за 1000 лева.
В САЩ: Chevrolet Astro - 840 лева
Този миниван е производство 1997 година, с 6-цилиндров мотор, 4х4 задвижване и автоматични скорости. Изминал е малко под 320 000 км. В движение е, но се нуждае от смяна на диференциал.
Прави впечатление, че в Щатите никой не си прави труда да стяга и "разхубавява" автомобилите от този сегмент преди продажба, както се случва у нас. Като цяло обаче за сума до 600 долара в САЩ може да се купи автомобил с размери и най-вече с двигател, каквито не са достъпни в Европа дори и за двойно повече пари.
Във втората част на галерията на automedia.investor.bg са 15 автомобила до 1000 лева на българския пазар, които ще ви помогнат сами да направите сравнението.
Коментари